با انسداد ۴۸ حلقه چاه کشاورزی غیرمجاز ممکن شد؛

کاهش برداشت ۱.۵ میلیون مترمکعبی آب در بناب

۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۶:۱۳:۱۲
کد خبر: ۳۴۳۳۴۴
فرج اللهی به برنا گفت: از ۵۰ هزار حلقه چاه غیرمجاز در حاشیه دریاچه ارومیه تعداد ۴ هزار و ۷۷۰ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان بناب قرار دارد

فرماندار شهرستان بناب در جلسه شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان گفت: با انسداد ۴۸ حلقه چاه کشاورزی غیرمجاز در شهرستان بناب، کاهش برداشت ۱.۵ میلیون مترمکعبی آب مشاهده شده است. 

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، ولی الله فرج اللهی، با ارائه آمار نگران کننده چاه های غیرمجاز در منطقه تصریح کرد: از ۵۰ هزار حلقه چاه غیرمجاز در حاشیه دریاچه ارومیه تعداد ۴ هزار و ۷۷۰ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان بناب قرار دارد و با توجه به اینکه ۳ هزار و ۱۴۰ حلقه چاه مجاز در این شهرستان وجود دارد، تعداد و آمار چاه های غیرمجاز بیشتر از چاه های مجاز و دارای پروانه است.

وی با تأکید بر اینکه شرایط منابع آب بناب از وضعیت بحران عبور کرده و به یک تهدید جدی تبدیل شده است، با اشاره به وضعیت بارندگی در این شهرستان افزود: تاکنون ۴۵ میلی متر بارندگی در شهرستان اتفاق افتاده که در مدت مشابه سال قبل ۱۳۶ میلی متر بارندگی اتفاق افتاده بود که کاهش محسوسی را شاهد هستیم.

فرج الهی با بیان اینکه انسداد ۸۰ حلقه چاه غیرمجاز نیز در سطح شهرستان در دست اقدام است، افزود: در سال جاری همچنین ۱۵ دستگاه حفاری غیرمجاز دستی نیز توسط ماموران و مراجع قانونی توقیف شده است.

فرماندار بناب یکی از راه های نجات و برون رفت از شرایط فعلی را نصب کنتورهای هوشمند در باغات بناب دانست و از مسئولان امور آب خواست اقدامات عملی را در این زمینه انجام دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز