معاون استاندار آذربایجان شرقی:

تامین سلامت مردم از سیاست های اصلی دولت تدبیر و امید است

۱۳۹۴/۰۹/۱۴ - ۰۹:۰۰:۴۶
کد خبر: ۳۴۶۲۱۰
تامین سلامت مردم از سیاست های اصلی دولت تدبیر و امید است
شبستری گفت: دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرده تا پایان سال جاری بخش جدید دیالیز در استان تجهیز و راه اندازی خواهد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: تامین سلامت مردم از سیاست های اصلی دولت تدبیر و امید است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، سعید شبستری در کارگروه سلامت استان افزود: در اجرای طرح تحول سلامت طی دو سال گذشته اقدامات ارزنده ای در این حوزه صورت گرفته و با توجه به وابستگی اقتصاد به درآمدهای نفتی و وجود تحریم ها، هزینه های بالای درمان از جمله مشکلات این حوزه است.

شبستری گفت: معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بیمه ها باید منابع درآمدی داشته باشند تا بتوانند بدهی های خود را به وزارت بهداشت ادا کنند، افزود: فشار مالی بالاست و نیاز به تزریق پول به بدنه درمان احساس می شود و ضروری است بیمه ها نسبت به تعهدات خود عمل کنند.

وی گفت: با وجود تمامی کمبود ها، اجرای طرح تحول سلامت موجب افزایش رضایتمندی مردم شده و مردم برای درمان راغب تر هستند به بخش دولتی مراجعه کنند که به همین دلیل فشار مضاعف به بخش دولتی وارد می شود.

شبستری ادامه داد: بخش دولتی با حداکثر ظرفیت و پتانسیل خود پاسخگوی مردم است و برای اینکه چرخه فعالیت بخش های غیردولتی کاهش نیابد بایستی بخش دولتی اقدام به خرید خدمت از بخش خصوصی کند.

وی افزود: در خصوص دارو ها و قیمت بالای برخی از آنها جلسه ای مشترک بین معاونت های درمان و دارو دانشگاه علوم پزشکی و انجمن های بیماران خاص استان تشکیل و تا جایی که امکان و توان وجود دارد برای خرید دارو به بیماران خاص تخفیف اعمال شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: نهاد های امدادی استان تحت پوشش قرار گرفتن بیماران خاص را در اولویت خود قرار دهند.

وی با اشاره به هزینه های سرسام آور بیماران خاص، از رسانه ها خواست با معرفی مسایل و مشکلات این بیماران و بیان دغدغه های آنان بستر را برای حضور هر چه پررنگ تر خیران سلامت فراهم کنند.

شبستری با اشاره به کمبود بخش دیالیز در استان، افزود: دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرده تا پایان سال جاری بخش جدید دیالیز در استان تجهیز و راه اندازی خواهد شد.

وی در ادامه به رشد قارچ مانند فلافل فروشی ها در استان اشاره کرد و گفت: 70 درصد روغن های مورد استفاده در این مراکز آلوده است و در بازرسی های انجام شده از سوی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز، روغن های استفاده شده در این مراکز اغلب سوخته و دارای آلودگی بالاست.

وی ادامه داد: با وجود اخطارهای صادره و بسته شدن برخی از این مراکز متاسفانه شاهد افزایش تعداد فلافل فروشی ها در استان هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز