به دلیل برف و موج سرما؛

مصرف گاز در آذربایجان شرقی به بیش از ۳۰ میلیون مترمکعب رسید

۱۳۹۴/۰۹/۱۵ - ۰۸:۱۷:۰۱
کد خبر: ۳۴۶۶۲۱
مصرف گاز در آذربایجان شرقی به بیش از ۳۰ میلیون مترمکعب رسید
دینی به برنا گفت: در 8 ماهه اول سال 4 میلیارد و 534 میلیون مترمکعب گاز در سطح استان مصرف شده است که حاکی از افزایش 28 درصدی مصرف گاز به مدت مشابه سال قبل می باشد.
با آغاز موج سرما مصرف گاز در آذربایجان شرقی طی 24 ساعت گذشته از مرز 30 میلیون مترمکعب گذشت.
به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مدیرعامل شرکت گاز استان با اعلام این خبر گفت: با ورود توده هوای سرد به کشور و بارش اولین برف پاییزی در استان و کاهش محسوس دمای 10 الی 15 درجه ای در سطح استان آذربایجان شرقی مصرف گاز  طی 24 ساعت گذشته در استان از مرز 30 میلیون مترمکعب گذشت.
ولی اله دینی، افزود: در 24 ساعت گذشته مشترکین گاز استان 30 میلیون مترمکعب گاز مصرف نمودند که حاکی از افزایش 4 میلیون مترمکعبی نسبت به روزهای گذشته می باشد.
وی ادامه داد: در 8 ماهه اول سال 4 میلیارد و 534 میلیون مترمکعب گاز در سطح استان مصرف شده است که حاکی از افزایش 28 درصدی مصرف گاز به مدت مشابه سال قبل می باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش 126 درصدی مصارف گاز نیروگاه ها اشاره کرد و افزود: در 8 ماهه سال گذشته 544 میلیون مترمکعب گاز در بخش نیروگاهی مصرف شده بود که خوشبختانه این رقم در در 8 ماهه اول سال به یک میلیارد و 230 میلیون مترمکعب رسیده است.
وی با بیان اینکه با افزایش مصرف و سرد شدن هوا حوادث ناشی از مصرف گاز طبیعی نیز افزایش می یابد، افزود: متاسفانه در 8 ماهه اول سال 12 نفر از مشترکین در اثر بی مبالاتی و سهل انگاری ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی جان خود را از دست داده اند.
وی با اشاره به پاره ای از نکات ایمنی از مشترکین درخواست نمود: یکبار دیگر دودکش، اتصالات وسایل گرمایشی از جمله بخاری، شیلنگ، بست، ترموکوپل را بازدید و از سالم بودن و عملکرد درست آنها اطمینان حاصل نمایند.
مدیرعامل شرکت گاز استان به آمادگی کامل نیروهای امدادی در سطح استان اشاره کرد و افزود: مراکز امدادی شهری و روستایی این شرکت در اقصی نقاط استان با سامانه تلفنی 194 آماده ارائه خدمات مشاوره ای و امدادی به مشترکین بصورت شبانه روزی می باشند.
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز