استاندار آذربایجان شرقی:

اجازه نخواهیم داد خانواده های ساکن شهرها و روستاهای حاشیه دریاچه ارومیه مجبور به کوچ اجباری شوند

۱۳۹۴/۰۹/۱۸ - ۱۵:۰۰:۴۷
کد خبر: ۳۴۸۰۳۵
اجازه نخواهیم داد خانواده های ساکن شهرها و روستاهای حاشیه دریاچه ارومیه مجبور به کوچ اجباری شوند
جبارزاده گفت: مسئولین اجرای طرح احیای دریاچه ارومیه نسبت به اطلاع رسانی کامل از عملیات انجام شده اقدام نمایند تا نگرانی های مردم رفع شود.

رئیس اداره منابع آب شبستر از تشکیل جلسه مشترک شورای برنامه ریزی استان و کمیته برنامه ریزی شهرستان شبستر خبر داد.  

 به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، ساسان نویدی با اعلام این خبر افزود: سخنرانان این جلسه با پرداختن به موضوع آب و مشکلات ناشی از کاهش منابع آبی، راهکارهای پیشنهادی را تبیین کردند.

امام جمعه شبستر در این جلسه با تشکر از اقدامات دولت درخصوص دریاچه ارومیه، خواستار اقدام عملی زود بازده در این خصوص شد.

محمدزاده افزود: اگر در این خصوص اقدام فوری انجام نگیرد زندگی مردم حاشیه دریاچه ارومیه با مشکل مواجه خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: دولت مصمم به احیای دریاچه ارومیه می باشد.

اسماعیل جبارزاده با بیان این که 26 پروژه طرح دریاچه ارومیه در حال اجراست، افزود: علیرغم همه محدودیت ها، دولت اعلام داشته در تأمین اعتبارات پروژه های احیای دریاچه ارومیه هیچ محدویتی وجود ندارد.

استاندار از مسئولین اجرای طرح احیا خواست نسبت به اطلاع رسانی کامل از عملیات انجام شده اقدام نمایند تا نگرانی های مردم رفع شود.

جبارزاده اطمینان خاطر داد: اجازه نخواهیم داد حتی یک خانواده از شهرها و روستاهای حاشیه دریاچه ارومیه مجبور به کوچ اجباری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به  مدیران بخش آب استان دستور داد نسبت به تأمین آب شرب شهرستان شبستر هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی توجه ویژه ای داشته باشند.

فرماندار شهرستان شبستر نیز در این جلسه ضمن تقدیر از مدیران آب و آبفای استان و شهرستان درخصوص حل مشکل کمبود آب شرب شهری و روستایی، اظهار داشت: در سال 92 و 93 در تأمین آب شرب شهرستان شبستر مشکلات عدیده ای وجود داشت که با همت مدیران آب منطقه ای و آب و فاضلاب شهری و روستایی با تقویت خط انتقال آب تبریز، حفر چاه های تأمین آب شرب، احداث مخازن در سال 94 به فضل الهی و همت جهادی مدیران و کارشناسان امر، کمبودی  پیش نیامد.

علیلو، نماینده شهرستان شبستر نیز با ابراز نگرانی از عدم توزیع عادلانه اعتبارات احیای دریاچه ارومیه بین استان های آذربایجان شرقی و غربی اعلام کرد: با وزش بادهای موسمی و انتقال ریزگردهای نمکی، بیشترین صدمه به بیابان ها و مزارع حاشیه دریاچه ارومیه در محدوده شهرستان شبستر اتفاق می افتد و خشک شدن درختان کاملاً مشهود است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز