استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد:

شهرداری تبریز مقدمات جذب گردشگر و زیباسازی شهر را به بهترین شکل انجام دهد

۱۳۹۴/۱۰/۰۶ - ۱۳:۰۵:۰۷
کد خبر: ۳۵۴۲۷۵
شهرداری تبریز مقدمات جذب گردشگر و زیباسازی شهر را به بهترین شکل انجام دهد
جبارزاده گفت: عنوان شهر جهانی فرش دستباف فرصت بسیار خوبی برای توسعه صنعت فرش تبریز و جذب گردشگران است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018، بر آماده کردن زیرساخت‌های جذب گردشگر و ارتقای کیفیت خدمات رفاهی و اقامتی در این شهر تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص)، از دست‌اندرکاران حوزه گردشگری استان که زمینه معرفی و انتخاب شهر تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال 2018 را فراهم کردند قدردانی کرد و گفت: برای استفاده از این فرصت از امروز باید قدم برداریم.

وی افزود: دو سال باقی‌مانده تا سال 2018 فرصت مناسبی برای تکمیل نواقص و نوسازی و بازسازی زیرساخت‌های جذب گردشگر و ارتقای کیفیت خدمات رفاهی و اقامتی در شهر تبریز است و برای این که این شهر شایسته پذیرایی از گردشگران جهان اسلام شود همکاری و همت همه دستگاه‌های استان ضروری است.

جبارزاده افزود: بیشترین مسوولیت در این خصوص بر عهده شهرداری تبریز است که باید مقدمات جذب گردشگر و آماده‌سازی و زیباسازی شهر را به بهترین شکل انجام دهد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان شهر جهانی فرش دستباف اشاره کرد و گفت: برای کسب این عنوان زحمت زیادی کشیده شد و این عنوان فرصت بسیار خوبی برای توسعه صنعت فرش تبریز و جذب گردشگران است، اما متاسفانه هنوز برای استفاده از این امکان بزرگ اقدام عملی صورت نگرفته است.

وی افزود: وظیفه ما مسوولان، فراهم کردن زمینه برای این امر مهم است و انتظار داریم بخش خصوصی از این فرصت‌ها استفاده کند.

جبارزاده با بیان این که جذب گردشگر یکی از راه‌های مقابله با مشکلات اقتصادی و ایجاد اشتغال است، گفت: همه ملزومات این امر مهم در سند تدبیر توسعه حوزه گردشگری پیش‌بینی شده است و اجرای این سند برای جذب گردشگر در همه شهرستان‌های استان کافی است.

وی همچنین به سازمان میراث فرهنگی استان توصیه کرد از پتانسیل شهرداری‌ها در بحث‌های گردشگری استفاده کند.

پورمهدی، معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم انتخاب تبریز به عنوان شهر گردشگری جهان اسلام در سال 2018 را اتفاق مبارکی دانست و گفت: البته این عناوین مسوولیت ما را بیشتر می‌کند و انتظار داریم متولیان امر در فرصت مناسب برای استفاده از آن برنامه‌ریزی کنند.

در این نشست گزارشی از پیشرفت اجرایی سند تدبیر توسعه کارگروه گردشگری استان ارایه شد و اعضای جلسه به بحث و تبادل نظر در این خصوص پرداختند.

همچنین فرماندار جلفا گزارشی از عملکرد سند تدبیر توسعه این شهرستان در هسته‌های کلیدی گردشگری، کشاورزی، حمل و نقل و صنعت و معدن ارایه کرد.

استاندار آذربایجان شرقی منطقه آزاد ارس و شهرستان جلفا را یکی از محورهای گردشگری استان دانست و بر اتخاذ تدابیر لازم برای استفاده از پتانسیل‌های گردشگری این منطقه و افزایش جذب گردشگر تاکید کرد.

جبارزاده از ظرفیت‌های شهرستان جلفا در بخش کشاورزی، آبزی‌پروری و کشت گلخانه‌ای نیز سخن به میان آورد و گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی این منطقه و نگاه جدیدی که دولت به بخش کشاورزی دارد باید در جهت حل مشکلات و توسعه بخش کشاورزی اقدامات جدی انجام شود.

وی، واقع شدن در مناطق چهارگانه محیط زیست را مهم‌ترین مشکل شهرستان جلفا و یکی از موانع توسعه این شهرستان عنوان کرد و گفت: مسایل زیست‌محیطی مانع فعالیت‌های مختلف در این منطقه شده است، لذا از مراجع ذی‌ربط درخواست خواهیم کرد که نسبت به این مساله تجدید نظر کنند.

جبارزاده گفت: می‌توان با رعایت اصول علمی و مسایل زیست‌محیطی فعالیت‌های مختلفی انجام داد و این موضوع در شهرستان جلفا نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر استفاده از فرصت منطقه آزاد ارس در حوزه حمل و نقل و زیرساخت‌های ارتباطی تاکید کرد و گفت: هنوز به طور کامل از این ظرفیت استفاده نشده است.

جبارزاده با بیان این که جلفا یکی از امن‌ترین مرزهای کشور بوده و رضایت‌مندی مسافران در این مرز افزایش یافته است، از تلاش‌های فرماندار و نیروهای امنیتی و مسوولان گمرک و پایانه‌های استان قدردانی و ابراز امیدواری کرد این روند به ویژه در ایام سفرهای نوروزی تداوم داشته باشد.

در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همچنین هفت مورد از مصوبات کارگروه تخصصی شهرسازی و امور زیربنایی استان به تصویب رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز