با استقبال از جشنواره کارتون‌تبریز:

آثار کارتونیست های ۶۲ کشور جهان در تبریز به نمایش گذاشته می شود

۱۳۹۴/۱۰/۱۱ - ۰۶:۴۱:۴۵
کد خبر: ۳۵۵۶۵۶
آثار کارتونیست های ۶۲ کشور جهان در تبریز به نمایش گذاشته می شود
وحیدکیا به برنا گفت: شهرداری تبریز در تمامی حوزه های شهروندی، استفاده از هنر را به عنوان یکی از ابزارهای فرهنگ سازی در اولویت های خود قرار داده است.

با استقبال کارتونیست های 62 کشور جهان رکورد کشورهای شرکت کننده در جشنواره کاریکاتور تبریز جابجا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردارتبریز با اشاره به تاثیر هنر در رفتارهای اجتماعی، گفت: با توجه به نیاز جامعه برای فرهنگ سازی و ارتقای سطح رفتار های اجتماعی، هنر می تواند بهترین وسیله باشد.

وحیدکیا افزود: با توجه به این ویژگی ها، شهرداری تبریز در تمامی حوزه های شهروندی، استفاده از هنر را به عنوان یکی از ابزارهای فرهنگ سازی در اولویت های خود قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: در این میان کارتون و کاریکاتور به دلیل این که هنری عامه پسند و همسو با ذائقه جوانان است به سرعت در شبکه های اجتماعی گسترده می شود ضمن اینکه این رشته هنری به علت استفاده از سلاح طنز، اغراق و سادگی و صراحت لهجه خود می تواند پیام های اجتماعی را به سرعت در میان شهروندان تسری دهد.

وی با اشاره به ظرفیت های هنری تبریز بخصوص در زمینه کاریکاتور، تصریح کرد: تبریز دارای پتانسیل بالایی در زمینه هنر کاریکاتور است.

وی ادامه داد: برگزاری بیشتر از بیست جشنواره بین المللی کارتون در تبریز در سالهای گذشته این شهر را به یکی از قطب های این هنر در جهان تبدیل کرده است، علاوه بر آن وجود تنها موزه کارتون آسیا در تبریز و انجمن رسمی کارتون کشور یا مرکزیت فدراسیون کارتون ایران فکو در تبریز، باعث شده است در مدت کوتاه و مهلت اندک جشنواره ششم کارتون شهروندی، هنرمندان 62 کشور از جهان در این مسابقه شرکت کنند.

وی آثار رسیده به این جشنواره را قابل توجه خواند و خاطرنشان نمود: مواردی که بعنوان آثار رسیده در این جشنواره گردآوری می شود، می تواند سال های سال توسط سازمان های ذیربط درترافیک تبریز و شهرداری بصورت پوستر، آفیش، موضوعات انیمیشن، مسابقه و حتی چاپ در دفترچه‌ها و روزنامه‌ها بر فرهنگ مردم تاثیر بگذارد.

معاون حمل و نقل شهردار تبریز اظهار امیدواری کرد با برگزاری این دوره از جشنواره کارتون شهروندی، ضمن برخورداری از نتایج فرهنگی آن نام تبریز بار دیگر در مجامع بین المللی هنری مطرح شود.

لازم به ذکر است این جشنواره در دوره های قبلی با موضوع پسماند برگزار شده بود و این دوره با موضوع حمل و نقل و ترافیک، آثار متعددی از سراسر جهان را در تبریز گرد آورده است.

نظر شما