در آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب آذرشهر عنوان شد؛

شاخص عملکرد شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در کشور ممتاز است

۱۳۹۴/۱۰/۱۶ - ۰۲:۴۱:۵۰
کد خبر: ۳۵۶۹۶۴
شاخص عملکرد شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در کشور ممتاز است
ایمانلو به برنا گفت: تصفیه خانه فاضلاب آذرشهر با هزینه ای بالغ بر 300 میلیارد ریال از محل اعتبارات تخصیص یافته برای احیای دریاچه ارومیه، درآمدهای عمومی و منابع داخلی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در آئین  کلنگ زنی تصفیه خانه فاضلاب آذرشهر گفت: هدف از ایجاد تصفیه خانه فاضلاب آذرشهر جمع آوری و تصفیه و دفع بهداشتی فاضلاب، جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست از محل فاضلاب های شهری، بهبود بهداشت عمومی منطقه و سطح زندگی مردم، استفاده از پساب تولیدی به عنوان تامین آب مورد نیاز جهت احیای دریاچه ارومیه، استفاده از کودهای شیمیایی استاندارد تولید شده در کشاورزی و ایجاد اشتغال متناسب بصورت مستقیم و غیر مستقیم می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مهندس علیرضا ایمانلو با اشاره به مشخصات تصفیه خانه فاضلاب آذرشهر افزود: فرایند تصفیه فاضلاب از نوع SBR خواهد بود و جمعیت تحت پوشش تصفیه خانه در حدود 48000 نفر بوده و در حدود 8112 متر مکعب در شبانه روز فاضلاب ورودی به تصفیه خانه را تصفیه خواهد نمود.
وی در خصوص هزینه اجرای طرح اضافه کرد: تصفیه خانه فاضلاب آذرشهر با هزینه ای بالغ بر 300 میلیارد ریال از محل اعتبارات تخصیص یافته برای احیای دریاچه ارومیه، درآمدهای عمومی و منابع داخلی شرکت اجرا خواهد شد.
ایمانلو در خصوص اقداماتی که در خصوص احیای دریاچه ارومیه انجام خواهد گرفت، افزود: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با اقداماتی که در 3 سال آینده در راستای احیای دریاچه ارومیه انجام خواهد داد که سالانه بیش از 150 میلیون مترمکعب فاضلاب تصفیه شده به دریاچه ارومیه انتقال داده می شود.
وی ادامه داد: این شرکت در این مدت اقداماتی از جمله احداث مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب کلانشهر تبریز با ظرفیت اسمی 5/2 مترمکعب در ثانیه، اجرای خط شبکه فاضلاب تبریز به طول 11 کیلومتر،‌ اجرای بخشی از شبکه فاضلاب تبریز بطول 300 کیلومتر، احداث تصفیه خانه فاضلاب آذرشهر و تکمیل و بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب بناب را انجام خواهد داد.
لازم به ذکر است برای اجرای اقدامات مذکور برای 3 سال آینده 3800 میلیارد ریال از محل احیای دریاچه ارومیه در نظر گرفته شده که اعتبار سال 1394 مبلغ 1300 میلیارد ریال می باشد.
در ادامه استاندار آذربایجان شرقی طی سخنانی ضمن تشکر و قدردانی از مهندس ایمانلو، مدیرعامل شرکت و پرسنل شرکت آب و فاضلاب استان بخاطر تلاش های شبانه روزی شان در امر آبرسانی، ایجاد تاسیسات فاضلاب و خدمات دهی به مردم فهیم استان، اظهار داشت: ما خوشحالیم از اینکه کاری صورت می گیرد که باعث خوشحالی مردم استان و منطقه می شود.
دکتر اسماعیل جبارزاده اضافه کرد: ایجاد تاسیسات و سیستم فاضلاب موجب بالا رفتن بهداشت عمومی جامعه شده و بیماری ها را در سطح جامعه کاهش خواهد داد.
وی افزود: طرح فاضلاب از نمادهای پیشرفت هر شهر بوده و شهری که سیستم فاضلاب در آن عملیاتی شده جزو شهرهای مدرن محسوب می شود و خوشبختانه با توجه به اینکه شاخص عملکرد شرکت آب و فاضلاب شهری استان نسبت به سایر استانها بالا می باشد بنابراین طرح فاضلاب در آذرشهر اجرایی شده و هم اکنون ایجاد تصفیه خانه فاضلاب شهر نیز کلنگ زنی می شود.
جبارزاده در پایان ضمن قدردانی مجدد از مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی از مسئولین شهری و شهرداری خواست که این شرکت را در اجرای این طرح یاری کنند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز