به میزبانی شرکت آب و فاضلاب استان؛

چهارمین جشنواره فراگیری نخستین واژه " آب " در آذربایجان شرقی آغاز شد

۱۳۹۴/۱۰/۲۰ - ۰۲:۰۱:۳۲
کد خبر: ۳۵۸۹۹۹
ایمانلو به برنا گفت: هدف از برگزاری جشنواره نخستین واژه " آب " این است که دانش آموزان پایه اول ابتدایی همزمان با یادگیری اولین کلمه " آب" با مفاهیم و نقش و اهمیت آب در زندگی و همچنین با محدودیت های جدی آب و نیز با روش های مصرف بهینه آب آشنا می شوند.

جشنواره سراسری فراگیری نخستین واژه آب در مدارس ابتدایی استان آذربایجان شرقی برای دانش آموزان پایه اول ابتدایی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، جلسه تعامل و هماهنگی جشنواره سراسری نخستین واژه " آب" با حضور مدیرعامل و معاونان شرکت آب و فاضلاب استان و همچنین مسوولان آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی در جریان این نشست اظهار داشت: با اینکه کشور ایران در ردیف مناطق خشک و نیمه خشک قرار گرفته و بارش باران در ایران یک سوم میانگین جهانی است با اینحال میزان مصرف در ایران بیش از متوسط جهانی است و این در حالی است که ایران با محدودیت جدی منابع آبی روبرو می باشد.

مهندس علیرضا ایمانلو افزود: با توجه به تغییر اقلیم و کاهش منابع آبی نیازمند صرفه‌جویی در مصرف این ماده حیاتی هستیم ولی متاسفانه مصرف آب در تبریز بالای حد استاندارد و به بیش از 190 لیتر در شبانه روز برای هر نفر رسیده است.

وی در خصوص برگزاری برنامه های این جشنواره گفت: با توجه به اهمیت تداوم آموزش و فرهنگ سازی در خصوص اصلاح مصرف بهینه آب و تبیین راهکارهای صحیح مصرف آب در بین کودکان، خانواده ها و مربیان، امسال نیز این جشنواره در تعدادی از مدارس مقاطع ابتدایی دخترانه و پسرانه در استان آذربایجان شرقی برگزار و دانش آموزان همراه برنامه های شاد و متنوع با فرهنگ مصرف درست و بهینه آب آشنا می شوند.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری جشنواره نخستین واژه " آب " این است که دانش آموزان پایه اول ابتدایی همزمان با یادگیری اولین کلمه " آب " با مفاهیم و نقش و اهمیت آب در زندگی و همچنین با محدودیت های جدی آب و نیز روش های مصرف بهینه آب آشنا می شوند و در این جشنواره مفاهیم آموزش داده شده از طریق معلمان و مدیران علاوه بر دانش آموزان به خانواده ها نیز انتقال و فرهنگ صحیح آب نهادینه می شود.

لازم به ذکر است شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی بصورت پایلوت انتخاب شده و در این طرح بیش از 750 نفر از دانش آموزان مقطع اول ابتدایی در تعدادی از مدارس منتخب و بیش از 100 نفر از معلمان، مدیران و کارشناسان آموزش و پرورش استان و سایر عوامل اجرایی حضور فعال دارند که پس از انجام آزمون از دانش آموزان اطلاعات بدست آمده تجزیه و تحلیل شده و آثار منتخب دانش آموزان در نمایشگاه جانبی در معرض دید عموم گذاشته خواهد شد تا طی مراسم اختتامیه از آثار برگزیده و عوامل اجرایی تقدیر بعمل آید./ عکس از: جواد بشارتی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز