سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری:

یکی از برجسته‌ترین نشانه‌های تبریز صنعت فرش دستباف است

۱۳۹۴/۱۱/۰۳ - ۱۰:۰۸:۱۱
کد خبر: ۳۶۴۳۵۳
یکی از برجسته‌ترین نشانه‌های تبریز صنعت فرش دستباف است
محمدزاده به برنا گفت: فرش دستباف یکی از عوامل جذب گردشگر به شهر تبریز است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان شرقی با تاکید بر برنامه‌ریزی به‌هنگام برای تحقق اهداف تبریز، شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال 2018، اظهار داشت: یکی از برجسته‌ترین نشانه‌های تبریز صنعت فرش دستباف است که در ورود گردشگران به این شهر مورد توجه قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، احمد محمدزاده در جلسه ستاد حمایت از صنعت فرش استان با بیان این که در شرایط پسا تحریم باید از تجارب زمان تحریم به بهترین شکل استفاده کنیم، گفت: این تجارب در زمینه‌های مختلف اقتصادی و تجاری باید مورد توجه قرار گرفته و در استان ما نیز به صنعت فرش و رونق تجارت فرش اهمیت داده شود.

وی عنوان کرد: تحریم‌های ظالمانه‌ای که بر کشورمان تحمیل شد در کنار صدمات زیادی که داشت موجب تجربه‌های مفیدی برای کشور و اقتصاد شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان شرقی بر حل مشکلات صنعت فرش و بافندگان فرش دستباف استان تاکید کرد و گفت: در این زمینه توجه ویژه‌ای از سوی استاندار آذربایجان‌شرقی و مسوولان استانی و تشکل‌ها وجود دارد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ضرورت باز بودن بازار تبریز در ایام عید گفت: سال گذشته هماهنگی‌هایی در این زمینه صورت گرفت و بخشی از بازار تبریز باز شد اما امسال نیازمند تحرک بیشتری در این مورد هستیم.

محمدزاده اظهار کرد: در عید نوروز امسال هماهنگی‌های مستقیمی با فعالان بازار تبریز صورت گرفته تا بازار تبریز در ایام عید باز باشد و بازار فرش نیز در این زمینه پیشگام شود.

وی یادآور شد: نوروز امسال با توجه به قرار گرفتن در شرایط پسا تحریم میزان حضور گردشگران بیشتر می‌شود و در همین زمینه باید توجه بیشتری به فعال بودن بازار شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی هم در این نشست گفت، افزود: سال آینده نیز تبریز میزبان نشست شورای جهانی صنایع دستی خواهد بود که در فصل بهار برگزار می‌شود.

فرزین حق‌پرست، افزود: تبریز برای مدت یک سال به عنوان پایتخت فرش جهان معرفی شده و برای تمدید آن نیازمند تایید مسوولان این شورا هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز