روز موسیقی انقلاب اسلامی در تبریز گرامی داشته شد

پژوهشکده موسیقی عاشیقی و موسیقی موغام در تبریز ایجاد می شود

۱۳۹۴/۱۱/۲۴ - ۰۱:۳۰:۵۰
کد خبر: ۳۷۲۵۵۴
پژوهشکده موسیقی عاشیقی و موسیقی موغام در تبریز ایجاد می شود
صفی پور به برنا گفت: رشد مطلوب برگزاری کنسرت های موسیقی در کشور و استان در دولت تدبیر و امید نشان دهنده نگرش مدیریت فرهنگی و هنری و تدبیر ویژه برای افزایش نشاط اجتماعی است.

روز موسیقی انقلاب اسلامی با حضور "صالحی امیری" مشاور رئیس جمهوری و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و جمعی از مدیران و اصحاب فرهنگ و هنر در تبریز گرامی داشته شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علی اکبر صفی پور در همایش بزرگداشت روز موسیقی انقلاب اسلامی و بزرگداشت مقام هنری "صمد رحیم زاده" در تبریز، اظهار داشت: اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد استان از تمام رشته‌های هنری براساس قوانین و ضوابط حمایت می‌کند و در حوزه‌ موسیقی نیز اهتمام ویژه ای برای معرفی و تعالی موسیقی اصیل دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، افزود: رشد مطلوب برگزاری کنسرت های موسیقی در کشور و استان در دولت تدبیر و امید نشان دهنده نگرش مدیریت فرهنگی و هنری و تدبیر ویژه برای افزایش نشاط اجتماعی است.

وی، اولویت این اداره کل در حوزه موسیقی  را حمایت از گروه های موسیقی و زمینه سازی برای ایجاد فضای مناسب فعالیت آنان عنوان کرد و افزود:  ما باید به موسیقی سنتی و اصیل بها دهیم که بتواند شکوفا شود و در عرصه جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد در غیر این صورت نمی توانیم ریشه های اصیل خود را حفظ کنیم .

وی افزود: اگر ما نتوانیم برای هنر و فرهنگ خود نسخه ای در خور تهیه و ارائه نماییم بدون شک دیگران با برنامه ریزی نادرست این کار را خواهند کرد.

صفی پور، از ایجاد پژوهشکده موسیقی عاشیقی و موسیقی موغام  در آینده ای نزدیک در تبریز خبر داد و گفت: علاوه بر فعالیت های روتین در حوزه موسیقی فعالیت هایی با بنیه علمی و پژوهشی نیز در این عرصه صورت می گیرد و احیای انجمن موسیقی استان و همچنین پذیرش 200 دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر در رشته ی موسیقی ازجمله این فعالیت ها است.

وی همچنین فعالیت بیش از 60 آموزشگاه موسیقی در سطح استان را از دیگر اقدامات تقویت کننده هنر موسیقی در استان عنوان کرد و گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده در هر شهرستان حداقل دو آموزشگاه موسیقی فعالیت خواهد نمود.

صفی پور، آذربایجان و تبریز را دارای سهم و جایگاهی شایسته در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری دانست و افزود: هنر آذربایجان هنری جهانی است و استقبال از گروه های هنری این استان در سایر کشورها نیز دلیلی بر این مدعاست.

در این آیین از مقام هنری "صمد رحیم زاده" خواننده تبریزی نیز تجلیل شد.

لازم به ذکر است صمد رحیم زاده متولد 1332 تبریز بوده و فعالت هنری خود را از 15 سالگی آغاز کرده است.

بیشترین اجراهای وی در زمینه آهنگ ها و سرودهای انقلابی و اسلامی بوده و وی خواننده ارکستر سمفونیک صدا و سیماست.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز