شهردار تبریز:

۴۰۰ میلیارد تومان به پروژه مترو تبریز تزریق شده است

۱۳۹۴/۱۱/۲۶ - ۰۱:۱۹:۲۹
کد خبر: ۳۷۳۴۱۲
۴۰۰ میلیارد تومان به پروژه مترو تبریز تزریق شده است
دکتر نجفی به برنا گفت: مونتاژ واگن‌های سه کلان‌شهر تبریز، شیراز و اصفهان در تبریز، دیگر افتخار مرتبط با پروژه قطار شهری خواهد بود.

شهردار تبریز گفت: با اراده مشترکی که بین مدیریت شهری و استانی بارز است مصمم هستیم که تاخیرهای اجرایی پروژه مترو را جبران کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، دکتر صادق نجفی در مراسم پایان حفاری تونل‌های عمیق خط یک قطار شهری تبریز با اشاره به تاخیرهای طولانی در اجرا و پیگیری‌های پروژه، خاطرنشان کرد: اگر در گذشته اعتبارات دولتی و شهرداری به موقع صرف پروژه شده بود امروز حفاری هر کیلومتر از تونل‌های مترو با هزینه‌ای به مراتب کمتر از 170 میلیارد تومان کنونی صورت می‌گرفت.

وی با بیان این‌که شهرداری در دوره‌های قبل بیشترین تاخیرها را در تزریق اعتبارات لازم به مترو داشته است، گفت: با این حال شهرداری تبریز در دو سال گذشته پروژه قطار شهری را به عنوان اولویت نخست توسعه و عمران شهر تبریز مورد توجه قرار داده و در همین راستا 400 میلیارد تومان را به این پروژه تزریق کرده است.

دکتر نجفی با اشاره به محدودیت‌های ترافیکی و آشفتگی‌های محدوده میدان امام حسین (ع) در اجرای این پروژه افزود: با تمام وجود از شهروندانی که در این چند سال با اجرای این پروژه و تاخیر 10 ساله آن متحمل زحمت شده‌اند عذرخواهی می‌کنیم و امیدواریم در آینده ای نزدیک حرکت مترو در این مسیر تلخی‌های اجرای پروژه را به حلاوت و آرامش تبدیل کند.

شهردار تبریز همچنین از اجرای خط سوم مترو به صورت فاینانس و BOT و خط چهارم به صورت تراموا خبر داد و افزود: با تمهیداتی که اندیشیده شده است مصمم هستیم که به الگوی موفقی از توسعه حمل‌و‌نقل ترکیبی در شهر تبریز دست بیابیم.

دکتر نجفی یادآور شد: مونتاژ واگن‌های سه کلان‌شهر تبریز، شیراز و اصفهان در تبریز، دیگر افتخار مرتبط با پروژه قطار شهری خواهد بود که در کنار مزیت‌های فنی در خصوص ایجاد فرصت‌های اشتغال و رشد شاخص‌های اجتماعی شهر نیز موثر خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز