در کمیته مشترک صنعت آب و برق مطرح شد؛

بهینه سازی مصرف آب با کمک مدیریت مصرف برق در تابستان

۱۳۹۴/۱۱/۲۸ - ۰۵:۲۲:۱۹
کد خبر: ۳۷۴۶۸۵
بهینه سازی مصرف آب با کمک مدیریت مصرف برق در تابستان
بابازاده گفت: با مدیریت مصرف در زمان به کارگیری پمپاژهای آب کشاورزی از ساعات اوج مصرف برق به ساعات غیر اوج می توان تواماً در مصرف آب و برق صرفه جویی کرد.

در جلسه کمیته مشترک آب و برق به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق تبریز، مدیریت مصرف برق در فصل تابستان یکی از نیروهای کمکی برای صرفه جویی آب عنوان شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق تبریز ضمن ارائه گزارش از روند رشد مصرف در کشور و منطقه در سال های گذشته و طرح چالش های پیش رو برای گذر از پیک تابستان 95 اظهار کرد: با توجه به منطبق بودن پیک مصرف برق و فصل کشت در تابستان می توان دو بحران آب و برق را هم زمان مدیریت کرد.

اصغر بابازاده افزود: با مدیریت مصرف در زمان به کارگیری پمپاژهای آب کشاورزی از ساعات اوج مصرف برق به ساعات غیر اوج می توان تواماً در مصرف آب و برق صرفه جویی کرد و علاوه بر آن از مشوق های موجود در کاهش یا قطع مصرف پمپاژهای آب کشاورزی در ساعت اوج مصرف استفاده کرد.

بر اساس این گزارش، در این جلسه مزایای به کارگیری پمپاژهای آب کشاورزی در ساعات کم باری برق از منظر فنی و اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.

این گزارش حاکی است، که در جلسه کمیته مشترک آب و برق، تصمیم گرفته شد پیشنهاد گروه مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق تبریز مبنی بر مشخص کردن سهمیه بندی حجم آب مصرفی از سالانه به ماهیانه یا روزانه با توجه به حجم قابل برداشت مندرج در پروانه بهره برداری بررسی و اجرایی شود. این پیشنهاد به منظور تسهیل مدیریت مصرف آب و برق و نیز به کار گیری تابلو های هوشمند آب و برق توسط کشاورزان جهت جلوگیری از مشکلات عمومی در این حوزه ارائه شد.

لازم به ذکر است در این جلسه اقدامات انجام شده در خصوص نصب تابلوهای هوشمند آب و برق جهت اعمال مدیریت در مصرف آب و برق و همچنین مشکلات فراروی این حوزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. کمیته مشترک صنعت آب و برق متشکل از شرکت های آب منطقه ای آذربایجان شرقی، توزیع نیروی برق استان آذربایجان شرقی و توزیع نیروی برق تبریز می باشد.

 

نظر شما