به پیشنهاد رئیس اتاق بازرگانی تبریز؛

واحدهای فرآوری و بسته بندی چای هند در تبریز ایجاد می شود

۱۳۹۴/۱۲/۰۴ - ۱۵:۱۹:۱۱
کد خبر: ۳۷۶۸۳۱
واحدهای فرآوری و بسته بندی چای هند در تبریز ایجاد می شود
حسن زاده پیشنهاد داد با مشارکت تولیدکنندگان و صادرکنندگان چای هند واحدهایی به منظور فرآوری و بسته بندی چای هند در تبریز ایجاد شود تا چای هند به صورت فله ای به تبریز وارد و بعد از بسته بندی در کشور به مصرف داخلی برسد و به سایر کشورها نیز صادر شود.

هیات بازرگانی کشور هند به سرپرستی رایزن بازرگانی سفارت هند در ایران به استان آذربایجان شرقی سفر و با هیات رییسه و هیات نمایندگان اتاق تبریز دیدار و در خصوص گسترش روابط اقتصادی گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، صمد حسن زاده، رئیس اتاق بازرگانی تبریز در سخنانی اظهار داشت: دو کشور ایران و هند از قدیم مشارکت های فرهنگی گسترده ای داشته اند.

وی افزود: اتاق بازرگانی تبریز با قدمتی 105 سال از قدیمی ترین اتاق های ایران است و به همین مناسبت یکی از مراکز مهم تجاری ایران محسوب می شود که با سایر نقاط جهان در ارتباط است.

رئیس اتاق تبریز ادامه داد: برندهای مشهور چای هندی مورد علاقه و استفاده شهروندان آذربایجانی است و به همین منظور تجار و بازرگانان بزرگی در حوزه تجارت چای فعالیت می کنند.

حسن زاده افزود: اطلاع داریم که تجار و بازرگانان هندی به اکثر کشورهای اروپایی و آسیایی چای صادر می کنند.

وی در این خصوص پیشنهاد داد که با مشارکت تولیدکنندگان و صادرکنندگان چای هند واحدهایی به منظور فرآوری و بسته بندی چای هند در تبریز ایجاد کنیم تا چای هند به صورت فله ای به تبریز وارد و بعد از بسته بندی در کشور  به مصرف داخلی برسد و به سایر کشورها صادر شود.

وی با معرفی توانمندی های صنعتی استان افزود: به خاطر ارتباطات تاریخی و مشترکات فرهنگی و توانمندی های اقتصادی دو طرف علاقمند گسترش روابط فی ما بین هستیم.

رئیس اتاق تبریز در خصوص توانمندی های هند، گفت: هند در زمینه IT پیشرفت های بزرگی دارد که می توانیم در آن حوزه هم همکاری کنیم.

وی در زمینه خودروسازی استان افزود: ما یکی از قطب های خودروسازی و قطعه سازی کشور هستیم که در این خصوص هم پیشنهاداتی برای همکاری با صاحبان صنایع هندی ارائه داده ایم.

وی با اشاره به حضور ایرانیانی که در هند هستند، گفت: آنها خدمات بسیار ارزشمندی در کشور هند انجام می دهند و ما به خاطر این خدمات انسان دوستانه به آنها افتخار می کنیم و اعتقاد داریم ملت های هند و ایران به عنوان دوست و برادر در کنار همدیگر می توانند در اکثر زمینه ها با همدیگر همکاری داشته باشند و در پیشرفت و توسعه اقتصادی رسالت خود را در قبال یکدیگر انجام دهند.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز با یادآوری روابط گسترده همکاری بین دو کشور در زمینه های محصولات غذایی، فولاد، تکنولوژی های پیشرفته دیجیتالی، پتروشیمی و اینکه پروژه های بزرگی در عسلویه و جنوب ایران توسط هندی ها اجرا می شود، افزود: ما از پیشنهاد گسترش همکاری با تجار هندی استقبال می کنیم و امیدواریم تا یک ماه آینده طرح  همکاری مشترک را به سفیر هند در ایران تقدیم کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد که سفر هیأت هندی برای دو کشور موفقیت آمیز باشد و حمایت و پشتیبانی همه جانبه اتاق بازرگانی تبریز برای همکاری مشترک را خاطر نشان کرد و از هیأت هندی خواست که در صورت آمادگی برای سرمایه گذاری به صورت مشارکتی، سرمایه گذاران هندی علاقمند را معرفی کنند.

وی افزود: قوانین کشور امتیازات ویژه ای را به منظور حمایت از سرمایه گذاران خارجی پیش بینی نموده است.

ابوالفتح ابراهیمی، نائب رئیس اتاق تبریز و مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران با اشاره به مشترکات فرهنگی دو کشور ایران و هند آن دو را وارث فرهنگ شرق خواند و افزود: زیر ساخت های اقتصادی موجود در دو کشور می تواند بستر مناسبی برای همکاری مشترک باشد.

نائب رئیس اتاق افزود: ایران بعد از سال ها وابستگی به نفت اکنون می رود که از این وابستگی رهایی یابد.

وی در این خصوص گفت: هرچند نوسانات قیمت نفت برخی شاخص ها را تحت تاثیر قرار می دهد ولی اکنون این نوسانات به کمترین میزان خود رسیده است و این در حالی است که نوسانات نفتی بسیاری از اقتصادها را متزلزل کرده است ولی کمترین تاثیر را در ایران داشته است.

ابراهیمی، عدم وابستگی به نفت را مدیون خودکفایی کشور در دوران تحریم ها دانست و گفت: یاد گرفتیم بدون وابستگی به نفت اقتصاد خود را به پیش ببریم.

مدیرعامل شرکت تراکتورسازی در ادامه گفت: ایران با ایجاد زیر ساخت های توسعه و با دارا بودن ذخایر عظیم معدنی و تکنولوژی علاقمند همکاری با کشور هندوستان است که با تکیه بر دانش و فناوری توانسته کشوری قدرتمند با اقتصاد پویا را به جهان معرفی کند.

سوشیمیت بیس واس، رایزن اقتصادی در زمینه همکاری اقتصادی با ایران، گفت: هند بیشترین صادرات را بعد از چین و آمریکا به ایران داشته است.

وی خاطر نشان کرد: ایران و هند قوی ترین روابط اقتصادی و سیاسی را دارند و در سال های آتی این روابط گسترش بیشتری یافته است.

وی ادامه داد: طرح هایی را در مناطقی از ایران از جمله در سیستان و چابهار در حال اجرا داریم و طرح هایی را در بخش پتروشیمی اجرا کرده ایم.

وی با یادآوری این نکته که در سال گذشته میلادی وزیران اقتصادی دو کشور قراردادهای اجرایی را با هم امضاء کرده اند، افزود: امضاء این قراردادها گام های موثری برای گسترش همکاری های فی ما بین بود.

وی با یادآوری این نکته که تبریز یک شهر استراتژیک است و می تواند نقش موثری را در روابط بین دو کشور ایفاء کند، از رئیس اتاق تبریز خواست اقدام لازم برای ارتقاء روابط فی ما بین انجام دهد.

یکی از تجار هندی با اعلام این نکته که به 70 کشور دنیا صادرات چای دارند، افزود: هندوستان متنوع ترین چای دنیا را تولید می کند و طبق توافقات به عمل آمده در سه سال آتی 30 هزار تن چای به ایران صادرا ت خواهیم کرد.

وی کیفیت محصولات تولیدی هند را یکی از عوامل موثر گسترش روابط دانست.

وی از رئیس اتاق تبریز و تجار حاضر در جلسه خواست تا با ارائه طرحی نحوه همکاری و مشارکت طرف ایرانی و هندی را مشخص کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز