مدیرکل صداوسیمای آذربایجان شرقی:

فلسفه ایجاد مناطق آزاد در کشور مغایر با عملکرد آنها است / مناطق آزاد به محل ورود کالاهای خارجی تبدیل شده اند

۱۳۹۴/۱۲/۲۲ - ۰۴:۱۲:۰۳
کد خبر: ۳۸۳۳۱۷
فلسفه ایجاد مناطق آزاد در کشور مغایر با عملکرد آنها است / مناطق آزاد به محل ورود کالاهای خارجی تبدیل شده اند
اکبر فلاح گفت: متاسفانه سازمانها و نهادها از کنار اقتصاد مقاومتی بی تفاوت گذشتند و هرگز آنطور که باید از سیاست های اقتصاد مقاومتی که از طرف رهبر معظم انقلاب اعلام شده بود برای خروج از وضعیت موجود استفاده نکردند.

چهارمین کارگروه فرهنگی و تبلیغات کمیسیون برنامه ریزی و هماهنگی نظارت بر قاچاق کالا و ارز با حضور  اعضا این کارگروه در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مدیرکل صداوسیمای استان آذربایجان شرقی و رئیس کارگروه فرهنگی و تبلیغات کمیسیون برنامه ریزی و هماهنگی نظارت بر قاچاق کالا و ارز در شروع از اعضای کارگروه که در عملیاتی شدن مصوبات جلسات گذشته تلاش کرده اند، قدردانی کرد و گفت: باید موانع پیش روی تولیدکنندگان به منظور رونق اقتصادی استان برداشته شود.

سیدمحسن لطیفی، برگزاری مستمر این کارگروه را یکی از عوامل موثر در رونق اقتصادی استان دانست و افزود: در سال 94 به علت مباحثی چون تحریم و انتخابات فرصت پرداخت بیشتر به مباحث کارگروه امکان پذیر نشد.

وی اضافه کرد: باید فیلم های مستندی از نحوه زندگی صاحبان صنایع تهیه شود که  آنها از محصولات تولیدی خود استفاده می کنند تا این اطمینان را به مصرف کنندگان انتقال دهند که محصولات تولیدی داخل مرغوبیت لازم برای مصرف را دارد.

مدیرکل صداوسیمای آذربایجان شرقی، فلسفه ایجاد مناطق آزاد در کشور را مغایر عملکرد آنها دانست و افزود: این مناطق به منظور افزایش تولیدات، صادرات محور ایجاد شده در حالیکه کارکرد آنها به ورود کالاهای خارجی تبدیل شده است.

رئیس کارگروه فرهنگی و تبلیغات قاچاق کالا و ارز از سازمان تبلیغات اسلامی خواست تا فرامین رهبر معظم انقلاب را در اختیار ائمه جماعت قرار دهند.

لطیفی از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ( ایرنا ) خواست که مطالبی در خصوص اقتصاد مقاومتی به صورت مستمر انتشار دهند و از واحدهای تولیدی خواست، محصولات با کیفیت خود را در رسانه ها معرفی کنند.

مدیرکل صدا و سیمای استان، استفاده از کالای ایرانی را اشتغال جوانان ایران خواند و از واحدهای تولیدی خواست تا محصولات با کیفیت خود را در بسته بندی های مناسب به منظور مصرف داخلی و صادرات به مشتریان ارائه دهند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز، فرهنگ سازی برای مصرف تولیدات داخلی و مبارزه با قاچاق کالا را ضروری خواند و افزود: هر دلار قاچاق برابر است با نابودی یک اشتغال.

جمشید برزگر، با یادآوری این نکته که بیکاری از مهمترین عوامل آسیب ها و ناهنجاریهای اجتماعی است از اعضای کارگروه خواست تا با عملیاتی کردن مصوبات باعث رونق مصرف تولیدات داخلی شوند.

وی، با متصور شدن دو وظیفه بر کارگروه گفت: بر رسانه های ملی فرض است که در تهییج مردم برای استفاده از کالاهای داخلی بیش از پیش تلاش کنند.

وی استفاده از کالاهای داخلی را اساسی ترین مباحث اقتصاد مقاومتی خواند و با خاطر نشان کردن این نکته که واحدهای تولیدی با ظرفیت 30 درصد در حال فعالیت هستند، افزود: با بالا بردن کیفیت محصولات و افزایش مصرف تولیدات داخلی می توانیم ظرفیت تولید بنگاه های اقتصادی را تا حد چشمگیری بالا ببریم و از ورود بی رویه کالاهای خارجی جلوگیری کنیم.

وی بهبود فضای کسب و کار را از مهم ترین عوامل شادابی جامعه خواند و از کارگروه فرهنگی و تبلیغاتی خواست برای رسیدن به این هدف اقدام لازم را انجام دهند.

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز با خاطر نشان کردن این نکته که ورود کالاهای غیرمجاز آسیب و دغدغه بزرگ کشورمان است، گفت: در طول سالیان دراز مباحث زیادی از طرف مسئولان طرح شده است ولی در سطح کلان از این مباحث طرح شده استفاده عملیاتی و اجرایی به عمل نیامده است.

اکبر فلاح، در ادامه افزود: متاسفانه سازمانها و نهادها از کنار اقتصاد مقاومتی بی تفاوت گذشتند و هرگز آنطور که باید از سیاست های اقتصاد مقاومتی که از طرف رهبر معظم انقلاب اعلام شده بود برای خروج از وضعیت موجود استفاده نکردند.

وی با یادآوری این نکته که محصولات چینی ضربات سنگینی بر پیکر اقتصاد ملی زده است، افزود: متاسفانه محصولات کشور چین برخی از تولیدات استان را که در جهان به نام تبریز به ثبت رسیده از جمله کفش و فرش با مشکل جدی مواجه کرده و امکان فعالیت از تولیدکنندگان این محصولات را سلب کرده است.

وی یاد آور شد: آنها در حال به دست آوردن بازار زعفران کشور نیز هستند.

فلاح از اعضای جلسه خواست تا مصوبات کارگروه را عملیاتی کرده و از ورود بی رویه محصولات خارجی جلوگیری به عمل آورند.

وی با طرح این سوال که چند نفر از وزیران هیات دولت از لباس های تولیدی کشور استفاده می کنند، گفت: باید از خودمان شروع کنیم.

فلاح خاطرنشان کرد: با رقابت پذیری محصولات تولیدی و با در نظر گرفتن سلیقه مشتری در داخل و خارج کشور می توانیم حضور موفق تری در اقتصاد جهانی داشته باشیم.

لازم به ذکر است اکبر فلاح، نقش و کارکرد رسانه ها در رسیدن به اهداف کارگروه را موثر خواند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز