نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز:

سرمایه گذاری های بنگاه های اقتصادی را تضمین می کنیم

۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۰۱:۴۴:۴۸
کد خبر: ۳۸۳۸۹۵
سرمایه گذاری های بنگاه های اقتصادی را تضمین می کنیم
ابراهیمی گفت: علاقمند هستیم با مشارکت سرمایه گذاران ترک در کشورمان واحد های تولیدی با تکنولوژی نو ایجاد کنیم.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز در دیدار هیئت تجاری از شهر استانبول ترکیه گفت: اوضاع سیاسی ایران بعد از تحریم این امکان و فرصت را برای فعالان اقتصادی و تجاری کشور ایجاد کرده که با عزمی راسخ روابط فرهنگی و تجاری خود را با اکثر نقاط دنیا گسترش دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، ابوالفتح ابراهیمی بازار بزرگ مصرف، نیروی کار و انرژی های ارزان را از جمله فرصت های مناسب سرمایه گذاری خارجی عنوان کرد و افزود: ما می دانیم که نباید سیاست را در اقتصاد دخیل نمائیم و به همین منظور تصمیم گرفته ایم که در جای جای دنیا با همه کشورها با حفظ احترام متقابل همکاری داشته باشیم و برای این همکاری برادران مان از ترکیه اولویت اول همکاری هستند.

وی در این خصوص افزود: بعد از حوادث مراسم حج امسال و به تبع آن مشکلاتی که برای سفارتخانه عربستان در تهران به وجود آمد منجر به قطع روابط سیاسی فی مابین شد ولی مدیران ارشد کشورمان با سرمایه گذاران عربستانی که از بزرگترین شرکت های تولید روغن نباتی در کشور بودند نه تنها مشکلی برای ادامه فعالیت آنها ایجاد نکردند بلکه دولت با تمام توان از این بنگاه های اقتصادی حمایت کرد و آنها نیز نه تنها فعالیت خودشان در کشور را محدود نکردند بلکه در صدد برآمدند که فعالیت های خود را در ایران گسترش دهند.

ابراهیمی، با اعلام این نکته که سرمایه گذاری های بنگاه های اقتصادی را تضمین می کنیم، افزود: اتاق تبریز بر خود فرض می داند که حل مشکلات پیش روی سرمایه گذاران را در کوتاه ترین زمان ممکن در همراهی با سایر سازمان های و نهادهای موجود استان حل کند.

وی خاطر نشان کرد: هر کشوری برای خود قوانینی دارد که احتمالا باعث کندی کار شود ولی اتاق تبریز تمام تلاش خود را خواهد کرد که مشکلات پیش روی را تسهیل کند تا سرمایه گذاران با طیب خاطر در کشورمان سرمایه گذاری کنند.

وی با اشاره به این نکته که بسیاری از فعالان اقتصادی ترکیه در استان و کشور ما سرمایه گذاری کرده اند، افزود: ما سرمایه های دوستان ترک را سرمایه های خود می دانیم و تمام توان خود برای حفظ و افزایش آن در ایران به کار خواهیم بست.

نایب رئیس اتاق تبریز، نقش اتاق ها در تسهیل سرمایه گذاری خارجی را مهم ارزیابی کرد و به تجار ترک گفت: از مسئولان اجرایی استان خواهیم خواست تا در حل مشکلات پیش رو کمک های لازم را انجام دهند.

مدیرعامل شرکت تراکتورسازی افزود: در این شرکت 6 هزار نیروی کار داریم و در ترکیه دفتری برای شرکت تاسیس کرده ایم و از این کشور هم خرید می کنیم و روابط خوب و موثری با طرف ترک داریم و در صدد گسترش روابط فی مابین هستیم.

ابراهیمی ادامه داد: بعد از تحریم ها فرصت مناسبی برای همکاری و مشارکت ایجاد شده است.

وی عواملی چون جمعیت کشور و علاقمندی برای استفاده از کالاهای با کیفیت را موثر در همکاری فعالان دو کشور خواند و افزود: کالاهای چینی که در شرایط تحریم ها وارد می شد بعد رفع تحریم ها واردات آنها خیلی کم شده است.

وی اضافه کرد: آینده روشنی برای همکاری مشترک می بینیم و علاقمند هستیم که با مشارکت سرمایه گذاران ترک در کشورمان، واحدهای تولیدی با تکنولوژی نو را ایجاد و علاوه بر بازار داخلی به خارج از کشور نیز صادرات کنیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز