مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی:

بیان واقعیت از طرف رسانه ها مورد انتظار مردم است

۱۳۹۵/۰۱/۲۱ - ۱۵:۲۲:۵۶
کد خبر: ۳۸۹۹۱۱
بیان واقعیت از طرف رسانه ها مورد انتظار مردم است
حجت الاسلام علی مصائبی به برنا گفت: اگر خبرها از طرف خبرنگاران و رسانه های معتبر منتشر شود صدق گفته های آنها مورد تائید مخاطبان قرار خواهد گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت حمایت از اصحاب رسانه و قلم و با بیان اینکه خبرنگاران محدثان زمان خود هستند، گفت: حمایت از رسانه موجب تقویت و گسترش فرهنگ به خصوص فرهنگ وقف و انقلاب در جامعه می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام علی مصائبی در آئین قرعه کشی برای سفر کربلا در نشست با اعضای هیات مدیره و بازرسان خانه مطبوعات آذربایجان شرقی، اظهار کرد: فعالیت های مطبوعاتی و خبری کار بسیار پیچیده ای است که علاقه و ویژگی خاصی را می طلبد.

وی افزود: از بدو اسلام تاکنون کاتبان تاریخ، مورخان و خبرنگاران به نوعی فعالیت داشتند و تاریخ را روایت می کردند اما اعتبار منبع یکی از مهمترین چالش هایی بوده که از همان ابتدا نیز وجود داشته است.

حجت الاسلام مصائبی گفت: اخبار و خبرنگاران از طرف مردم به دو گروه منابع معتبر و غیرمعتبر تقسیم بندی شده است و همانند احادیثی که موثق بوده و اعتبار دارند در کنار محتوا و مفهوم به الفاظ هم دقت می شود.

وی افزود: اگر خبرها از طرف خبرنگاران و رسانه های معتبر منتشر شود صدق گفته های آنها مورد تائید مخاطبان قرار خواهد گرفت، اما منبع خبر از طرف مردم موثق نباشد اگر خبر درست نیز از زبان آن رسانه منتشر شود، قبول نخواهند کرد.

وی یادآور شد: خبرنگار در کنار دارا بودن ویژگی صداقت، باید همه فن حریف باشد و با هرکس به زبان خودش سخن بگویند.

مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی تاکید کرد: خبرها نباید از طرف رسانه غلو شود بلکه بیان واقعیت از طرف رسانه ها مورد انتظار مردم است در غیر این صورت نتیجه مناسب اخذ نخواهد شد.

حجت الاسلام مصائبی همچنین با اشاره به جایگاه تاریخی و فرهنگی تبریز گفت: تبریز به عنوان سر ایران و شهر اولین ها باید به لحاظ تعداد موقوفات و نیازهای آذربایجان شرقی جایگاه خود را بدست بیاورد.

وی خاطر نشان کرد: مطبوعات به عنوان اهل فکر و نظر می توانند در نهادینه شدن فرهنگ وقف در جامعه و اینکه وقف رفاه و آسایش را به جامعه ارمغان می آورد ،فرهنگ سازی کنند.

حجت الاسلام مصائبی در این نشست با اشاره به اینکه عمل به نیات واقف واجب است و اداره کل همیشه به دنبال تحقق این موضوع به صورت کامل است، یادآور شد: تشرف خبرنگاران به عتبات عالیات از محل نیت واقف 'خیره النساء' صورت می گیرد.

لازم به ذکر است از میان اعضای خانه مطبوعات آذربایجان شرقی پس از قرعه کشی پنج نفر برای سفر به کربلا انتخاب شدند.

 

نظر شما