وزیر کشاورزی و محیط زیست ایالت زاکسن آلمان مطرح کرد؛

علاقمندی آلمانی ها برای سرمایه گذاری در حوزه های محیط زیست و کشاورزی آذربایجان شرقی

۱۳۹۵/۰۲/۰۷ - ۱۳:۵۳:۵۸
کد خبر: ۳۹۷۳۹۹
علاقمندی آلمانی ها برای سرمایه گذاری در حوزه های محیط زیست و کشاورزی آذربایجان شرقی
اشمیت گفت: با رفع تحریم ها فرصت های خوبی در ایران برای شرکت های آلمانی فراهم شده است.

وزیر کشاورزی و محیط زیست ایالت زاکسن آلمان با اشاره به ظرفیت های موجود در آذربایجان شرقی گفت: علاقمند به سرمایه گذاری در این استان هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، توماس اشمیت امروز سه شنبه در نشست با مدیران جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی افزود: به عنوان نماینده ایالت زاکسن در قالب هیات بلند پایه بازرگانی به ایران آمده و تهران و تبریز مقصد ما در این سفر است.

وی هدف از این سفر را ایجاد تماس با ادارات، اتحادیه ها و شرکت ها در ایران و شناسایی ظرفیت ها برای همکاری در آینده عنوان کرد.

اشمیت با بیان اینکه با رفع تحریم ها فرصت های خوبی در ایران برای شرکت های آلمانی فراهم شده ابراز امیدواری کرد: شرکت های مربوط به محیط زیست و بخش کشاورزی در ایالت زاکسن از امکانات جدید بازرگانی بوجود آمده استفاده کنند.

وی با اشاره به تشابه های ایالت زاکسن با آذربایجان شرقی اظهار کرد: استان زاکسن با چهار میلیون نفر جمعیت در شرق آلمان قرار گرفته و شرکت های میکرو الکترونیک و صنعت خودرو این استان زبانزد است.

وی با بیان اینکه استان زاکسن سومین تولید کننده میوه در آلمان است، گفت: ساختار کشاورزی زاکسن بسیار کارآمد و موثر بوده و 55 درصد زمین های این استان زیر کشت محصولات کشاورزی است و مهم ترین فرآورده حیوانی زاکسن شیر است.

وزیر کشاورزی و محیط زیست ایالت زاکسن آلمان افزود: 11 هزار و 900 نفر در بیش از 680 شرکت فن آوری انرژی و محیط زیست مشغول بکار هستند که این استان را به یک مولفه مهم اقتصادی تبدیل کرده است.

وی در مورد انرژی های تجدید پذیر و افزایش ضریب کارآمدی انرژی و ذخیره انرژی گفت: استان زاکسن در این حوزه یکی از عالی ترین مناطق بوده و آماده تبادل اطلاعات و همکاری در این زمینه با آذربایجان شرقی است.

اشمیت اظهار کرد: شرکت ها و موسسه های تحقیقاتی واقع در استان زاکسن دارای تخصص منحصر به فرد در زمینه های ترمیم خسارات وارد آمده به معدن، رفع موانع و معابر یا نوسازی سیستم های فاضلاب است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز