استاندار آذربایجان شرقی:

علاقمندیم از تجربیات و دانش فنی کشور آلمان و ایالت زاکسن در بخش کشاورزی استفاده کنیم

۱۳۹۵/۰۲/۰۸ - ۱۵:۱۴:۳۴
کد خبر: ۳۹۸۰۵۶
علاقمندیم از تجربیات و دانش فنی کشور آلمان و ایالت زاکسن در بخش کشاورزی استفاده کنیم
جبارزاده گفت: به عنوان نماینده دولت موظفم روابط بخش خصوصی استان با طرف‌های خارجی را تسهیل کنم.

استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با هیات اقتصادی ایالت زاکسن آلمان، از پشتیبانی کامل مدیریت استان از قراردادهای خارجی بخش خصوصی خبر داد و گفت: به عنوان نماینده دولت موظفم روابط بخش خصوصی استان با طرف‌های خارجی را تسهیل کنم.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، دکتر اسماعیل جبارزاده با اشاره به روابط دیرینه تجار و صنعت‌گران تبریز و آذربایجان شرقی با کشور آلمان، گفت: علاقمندیم این همکاری‌ها را به بخش کشاورزی نیز تسری دهیم.

وی با بیان این که علاقمندیم از تجربیات و دانش فنی کشور آلمان و ایالت زاکسن در بخش کشاورزی استفاده کنیم، افزود: بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی نیز از این همکاری‌ها استقبال می‌کند و بنده به عنوان نماینده دولت از هرگونه قراردادی که بین بخش خصوصی با طرف‌های خارجی منعقد شود حمایت می‌کنم.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به نیازهای استان در بخش کشاورزی، اصلاح روش‌های آبیاری، افزایش برداشت از سطح، تولید فراورده‌های کشاورزی، دامپروری، استفاده از تکنولوژی روز در تولید ادوات کشاورزی، پروژه‌های علمی و تحقیقاتی در بخش کشاورزی و صادرات محصولات کشاورزی به بازارهای اروپایی را از جمله زمینه‌های همکاری بین این استان و ایالت زاکسن عنوان کرد.

وی با بیان این که دولت جمهوری اسلامی ایران از واگذاری امور به بخش خصوصی حمایت می‌کند، گفت: رویکرد مدیریت اجرایی استان نیز پشتیبانی کامل از فعالیت بخش خصوصی است.

جبارزاده همچنین با اشاره به روند رو به رشد روابط اقتصادی ایران و آلمان، گفت: ایران و آلمان دو کشور بزرگ و مستقل هستند و هیچ‌کس نباید مانع از همکاری آنها شود.

وزیر کشاورزی و محیط زیست ایالت زاکسن آلمان هم در این دیدار از استقبال گرم و صمیمی مسوولان استان آذربایجان شرقی قدردانی کرد و گفت: با توجه به اطلاعاتی که از ظرفیت‌های این استان داشتیم تبریز را برای سفر انتخاب کردیم و بعد از سفر برای ما ثابت شد که انتخاب‌مان درست بوده است.

توماس اشمیت با اشاره به توانمندی‌های ایالت زاکسن در حوزه‌های مختلف از جمله خودروسازی، صنایع و معادن و میکروالکترونیک، گفت: از نقاط قوت این ایالت، فعالیت شرکت‌های کوچک و موسسات پژوهشی در زمینه‌های متنوع است که این شرکت‌ها قابلیت انعطاف در برابر تحولات را دارند.

وی افزود: این شرکت‌ها بیشتر از آن که به دنبال فروش محصولات خود باشند به دنبال شریک هستند و می‌توانند در تمام زمینه‌ها با بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی همکاری کنند.

وزیر کشاورزی و محیط زیست ایالت زاکسن آلمان همچنین از استاندار آذربایجان شرقی برای سفر به این ایالت دعوت کرد.

 

نظر شما