شهردار تبریز در دیدار با وزیر نیرو اعلام کرد؛

برنامه‌های عملیاتی توسعه تبریز با همکاری وزارت نیرو تقویت می شود

۱۳۹۵/۰۲/۰۹ - ۰۶:۰۹:۳۹
کد خبر: ۳۹۸۰۷۴
برنامه‌های عملیاتی توسعه تبریز با همکاری وزارت نیرو تقویت می شود
حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو با تبریک دستاوردهای بین‌المللی شهر تبریز از آمادگی وزارت نیرو برای حمایت از پروژه‌های توسعه‌محور شهر تبریز خبر داد.

شهردار تبریز در دیدار با وزیر نیرو با اشاره به زمینه‌های همکاری وزارت نیرو در مباحث مختلف نیرورسانی و زیرساختی شهر تبریز، همراهی این وزارتخانه را در اجرای برنامه‌های گردشگری سال 2018 ضروری خواند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، صادق نجفی در دیدار با حمید چیت‌چیان خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر بخش مهمی از دستاوردهای عمرانی شهرداری تبریز مرهون همراهی دستگاه‌های مختلف اجرایی است با این حال با توجه به گستردگی مباحث عمرانی شهر، نقش‌آفرینی وزارت نیرو در قالب یک برنامه دائمی و جامع ضروری است.

شهردار تبریز با اشاره به تاثیر سوء شبکه‌های هوایی انتقال و توزیع انرژی الکتریکی در کیفیت بصری شهر، ایمنی و سلامت شهروندان و اجرای پرشتاب پروژه‌های عمران شهری تصریح کرد: در این راستا اجرای شبکه‌های زیرزمینی در یک برنامه میان‌مدت از ضرورت‌های سیستم برق‌رسانی شهر تبریز است در این صورت طبیعی است که علاوه بر رفع موارد سوء شبکه‌های هوایی، کیفیت برق‌رسانی شهر افزایش و تلفات آن نیز کاهش خواهد داشت.

نجفی تاکید کرد: شهرداری تبریز در صورت اقدام عملی از سوی وزارت نیرو مصمم است که با حمایت شورا در این راستا نقش لازم را ایفا کند.

وی با اشاره به این‌که توسعه شهر تبریز، استفاده از سیستم‌های روشنایی روز جهان را اجتناب‌ناپذیر کرده است، گفت: اقدامات گسترده‌ای که شهرداری در حوزه عمران، زیبایی و ارتقای فضای بصری شهر مورد توجه قرار داده تنها در صورتی نمود شبانه خواهد داشت که جلوه شهر از نورپردازی و روشنایی لازم برخوردار باشد لذا در این موضوع نیز نیازمند همراهی و حمایت وزارت نیرو هستیم.

شهردار تبریز بکارگیری انرژی‌های نو و تجدیدپذیر را بخش دیگری از محورهای همکاری دو طرف عنوان کرد و افزود: امروز قابلیت‌های شهرداری تبریز در حوزه بازیافت زباله وارد حوزه انرژی شده است بنابراین حمایت‌های فنی و ساختاری وزارت نیرو می‌تواند این موضوع را در گستره بیشتری عملیاتی کند در این صورت در یک برنامه میان‌مدت می‌توانیم به استفاده از انرژی‌های نو در معابر، پارک‌ها و ساختارهای عمومی شهر امیدوار باشیم.

شهردار تبریز با قدردانی از تلاش های مجدانه وزیر نیرو در موضوع دریاچه ارومیه و سایر بحث‌های مرتبط با توسعه استان آذربایجان‌شرقی و شهر تبریز تاکید کرد: حمایت‌های دلگرم‌کننده جنابعالی را پشتیان برنامه‌های گردشگری 2018 می‌دانیم و امیدواریم با این امتیاز ارزشمند برنامه‌های عملیاتی توسعه شهر را قوت ببخشیم.

وزیر نیرو نیز در این دیدار با تبریک دستاوردهای بین‌المللی شهر تبریز از آمادگی وزارت نیرو برای حمایت از پروژه‌های توسعه‌محور شهر تبریز خبر داد و افزود: موارد مطرح‌شده در بخش‌های مختلف ارتقای سطح روشنایی، تبدیل شبکه‌های هوایی برق به سیستم‌های زیرزمینی، جابجایی تاسیسات برق در مسیر اجرای پروژه‌ها و استفاده از انرژی‌های نو از برنامه‌های اصلی وزارت نیرو است.

حمید چیت چیان اضافه کرد: با در نظر داشتن رویکردهای تحول‌آفرین شهرداری تبریز طبیعی است که این برنامه‌ها در شهر تبریز باید با اهمیت و اولویت بیشتری پیگیری شود.

وی همچنین پروژه مهرانه‌رود را از دغذغه‌های مشترک فعالیت‌های دو طرف عنوان کرد و دستورات لازم را برای آبدارکردن بخشی از این رود درون‌شهری تا سال 2018 صادر کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز