استاندار آذربایجان شرقی:

یکی از بزرگترین مشکلات انباشت نیروی انسانی در شهرداری‌هاست

۱۳۹۵/۰۲/۱۴ - ۱۰:۳۶:۳۳
کد خبر: ۴۰۰۴۷۱
یکی از بزرگترین مشکلات انباشت نیروی انسانی در شهرداری‌هاست
جبارزاده گفت: آذربایجان شرقی به عنوان استان نمونه در بحث اقتصاد مقاومتی انتخاب شده است.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر رعایت بی‌قید و شرط قانون توسط شوراهای اسلامی، همراهی و همکاری شوراها و شهرداری‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی را ضروری دانست و گفت: آذربایجان شرقی به عنوان استان نمونه در بحث اقتصاد مقاومتی انتخاب شده و همه باید دست به دست هم دهیم تا این مهم را در استان عملیاتی کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، دکتر اسماعیل جبارزاده در همایش گرامی‌داشت روز شوراها در تبریز، اظهار داشت: همواره بر اهمیت شوراها و ضرورت همکاری شوراها و شهرداری‌های تاکید کرده‌ام و معتقدم که جایگاه نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی باید در جامعه حفظ شود؛ با این حال لازم است آسیب‌ها و اشکالات هم مطرح شود.

وی با بیان این که خوشبختانه نگاه دستگاه قضایی استان به شوراها، مثبت، حمایتی و اصلاحی است، افزود: مطمئنم که اگر قانون رعایت شود هیچ مشکلی پیش نمی‌آید و در واقع ریشه اصلی مشکلات شوراها عدم رعایت قانون است.

جبارزاده با تاکید بر این که شوراها نباید از وظایف قانونی خود فاصله بگیرند، افزود: باید مقید به رعایت بی‌قید و شرط قانون باشیم و این تقاضای اصلی ما از شوراهاست.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به بیان انتظارات مدیریت اجرایی استان از شوراها پرداخت و با بیان این که رمز موفقیت‌های به دست آمده در استان، وحدت و همدلی بوده است، افزود: شوراها و شهرداری‌ها نیز باید با همدلی و صمیمیت در جهت عمران و آبادانی شهرها حرکت کنند که البته تاکنون خدمات زیادی در سایه این همدلی ارایه شده است.

وی با اشاره به افتتاح نزدیک به سه هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در سال گذشته با وجود این که اعتبار عمرانی استان 300 میلیارد تومان است، گفت: متاسفانه این خدمات بزرگ آن‌طور که باید انعکاس نمی‌یابد، در حالی که انعکاس موفقیت‌ها و دستاوردها موجب امیدواری مردم به نظام می‌شود.

دکتر جبارزاده، برنامه‌محور بودن را از دیگر انتظارات خود از شوراها بیان و اضافه کرد: شوراها باید در کنار تصویب بودجه برای شهرداری‌ها، برای اداره امور شهر نیز برنامه داشته باشند.

وی با اشاره به این که سند تدبیر توسعه می‌تواند راهنمای شوراها در این جهت باشد، افزود: امروز اگر همراهی شوراها و شهرداری‌ها نباشد بخشی از توسعه استان با مشکل مواجه می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر حمایت قاطع مدیریت استان از شوراها و شهرداری‌ها، گفت: متاسفانه شهرداری‌های ما نیز وارث مشکلاتی هستند که از گذشته به ما رسیده است و یکی از بزرگترین مشکلات، انباشت نیروی انسانی در شهرداری‌هاست.

وی افزود: امروز بخش عمده‌ای از درآمد شهرداری‌ها صرف پرداخت حقوق کارکنان می‌شود، بنابراین لازم است اصلاح ساختار شهرداری و تامین درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها نیز در دستور کار شوراها قرار گیرد.

جبارزاده با اشاره به تجربه موفق مدیریت واحد شهری در تبریز، گفت: امروز همه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی برای موفقیت شهرداری و پیش‌برد طرح‌های مدیریت شهری تبریز همکاری می‌کنند و این سیاست باید در همه شهرهای استان حاکم باشد.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که تحقق اقتصاد مقاومتی تنها وظیفه دولت و دستگاه‌های دولتی نیست، افزود: همراهی و هماهنگی دهیاران، شهرداران و شوراهای اسلامی در این راستا ضروری است.

وی با بیان این که هدف از اقتصاد مقاومتی، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مادی و معنوی کشور و مقاوم‌سازی اقتصاد در برابر عوامل بیرونی است، گفت: آذربایجان شرقی به عنوان استان نمونه در بحث اقتصاد مقاومتی انتخاب شده و همه باید دست به دست هم دهیم تا این مهم را در استان عملیاتی کنیم.

جبارزاده، واگذاری پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام، راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد، کاهش نقش دولت و افزایش نقش مردم و ایجاد اشتغال را از جمله اولویت‌های اقتصاد مقاومتی در سال جاری عنوان کرد و گفت: خوشبختانه نرخ بیکاری استان از 12 درصد در سال 92 به 8 درصد در پایان سال 94 رسیده است که نشان می‌دهد اتفاقات خوبی در استان روی داده است.

وی با بیان این که مصمم به مبارزه با رانت‌خواری هستیم، افزود: باید از تولیدکننده واقعی حمایت و با کسانی که به دنبال کاغذبازی و امتیازگیری هستند مقابله کنیم و سیاست ما این است که در عرصه اقتصاد، رقابت سالم شکل گرفته و پرونده دست‌اندازی به بیت‌المال بسته شود.

جبارزاده همچنین بر حاکمیت شایسته‌سالاری به جای رابطه‌بازی و پاسخگویی به جای فرافکنی و مبارزه با قاچاق و تلاش برای افزایش صادرات را از جمله رویکردهای مدیریت استان در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل عنوان کرد.

استاندار آذربایجان شرقی در ابتدای سخنان خود نیز با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در استان، گفت: در این مرحله نیز همانند مرحله اول شاهد برگزاری انتخاباتی سالم، قانون‌مند و در نهایت امنیت و آرامش بودیم و به اذعان همه صاحب‌نظران انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هم از نظر مشارکت مردم و هم از نظر کیفیت برگزاری متفاوت از دوره‌های گذشته بود.

در این همایش فرماندار تبریز، رییس شورای اسلامی استان، رییس شورای اسلامی شهر تبریز، شهردار تبریز و رییس کل دادگستری استان به بیان مسایل و مشکلات مربوط به حوزه فعالیت شوراهای اسلامی پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز