نماینده شهرداران کشور:

وعده رییس‌جمهور یک گام ‌رو‌به‌جلو در تحقق مدیریت‌ واحد شهری است

۱۳۹۵/۰۲/۱۵ - ۱۱:۲۸:۱۴
کد خبر: ۴۰۰۹۲۳
وعده رییس‌جمهور یک گام ‌رو‌به‌جلو در تحقق مدیریت‌ واحد شهری است
نجفی گفت: وعده رییس‌جمهور محترم در خصوص دو دغدغه‌ مهم برنامه های شهری حقیقتاً نشانگر حسن تدبیر و درک صحیحی است که دولت محترم از اصول توسعه پایدار دارد.

نماینده شهرداران کشورمان وعده رییس‌جمهور در خصوص تدوین دو لایحه "مدیریت یکپارچه شهری" و "قانون درآمدهای پایدار شهری" را یک گام ارزشمند و رو به جلو در حوزه مدیریت واحد شهری خواند و افزود: تصویب این دو لایحه در مجلس و همچنین تقویت جنبه‌های اجرایی آن اتفاقی تحول‌آفرین در برنامه‌های خدمتگزاری خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، دکتر صادق نجفی در جمع مدیران شهرداری تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: وعده رییس‌جمهور محترم در خصوص دو دغدغه‌ مهم برنامه های شهری حقیقتاً نشانگر حسن تدبیر و درک صحیحی است که دولت محترم از اصول توسعه پایدار دارد.

وی با اظهار امیدواری نسبت به تصویب دو لایحه "مدیریت یکپارچه شهری" و "قانون درآمدهای پایدار شهری" در مجلس متذکر شد: در صورت تصویب این قانون، 23 وظیفه مشترک شهرداری‌ها و نهادهای دولتی از قبیل اداره کتابخانه‌های عمومی، مسائل آموزشی، مسائل اجرای آب و برق و گاز و تلفن در شهرها، حوزه راهنمایی و رانندگی، مسائل آسیب‌های اجتماعی و بهزیستی، مسائل مربوط به آلودگی هوا و بسیاری از اموری که هم‌اکنون تحت نظارت مدیریت شهری نیست به طور کامل در اختیار شهرداری‌ها قرار خواهد گرفت.

نماینده شهرداران کشور در شورای سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در عین حال خاطرنشان کرد: البته پیش‌تر نیز قوانینی در خصوص توسعه اختیارات شهرداری‌ها مصوب شده است اما مهم تقویت جنبه‌های الزام‌آور و اجرایی این قوانین است.

وی با بیان این‌که تصویب این قانون و الحاق این 23 وظیفه به ماموریت‌های شهرداری‌ به هیچ‌ عنوان منجربه تضعیف دولت نیست، گفت: اجرای این قانون با پشتوانه نظارتی دولت همراه خواهد بود به علاوه با اجرای این قانون دولت  قادر خواهد بود برنامه‌های کلان و تحول‌آفرین ملی را با تمرکز بیشتری پیگیری کند.

دکتر نجفی خاطرنشان کرد: این رویکرد همراستا با بحث کوچک‌سازی دولت بوده و روند ساختاری دولت را نیز تقویت خواهد کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز