با حضور شهردار و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز صورت گرفت؛

بهره برداری پایلوت از سیستم بازیافت زباله های تر در تبریز

۱۳۹۵/۰۲/۲۱ - ۱۵:۲۶:۴۲
کد خبر: ۴۰۳۴۵۴
بهره برداری پایلوت از سیستم بازیافت زباله های تر در تبریز
سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز با هدف بازیافت بهینه پسماندهای تر و آلی مواد غذایی و تبدیل این پسماند به کود بیولوژیک خشک و تر اقدام به خرید و راه اندازی دستگاه بازیابی مواد با ارزش از پسماندهای آلی و تر کرده است.

سیستم تبدیل زباله تر به مواد ارزشمند در مجموعه ورزشی پتروشیمی تبریز به بهره برداری سید.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مراسم آغاز بهره برداری از سیستم تبدیل زباله تر به مواد ارزشمند با حضور صادق نجفی شهردار تبریز، شهرام دبیری رئیس شورای اسلامی شهر، سعید حاجی زاده رئیس کمیسیون فرهنگی و اسماعیل چمنی رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر تبریز و  جمعی از مدیران و کارشناسان سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز برگزار شد.

سیستم تبدیل زباله های تر و آلی به مواد ارزشمند با مشارکت بخش خصوصی و سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز برای اولین بار و به صورت پایلوت در مجتمع پتروشیمی تبریز مورد بهره برداری قرار گرفت.

این سیستم به دلیل حجم بالای تولید زباله های آشپزخانه ای در مجموعه رفاهی ورزشی پتروشیمی تبریز، به صورت پایلوت در این مجموعه مجتمع رفاهی ورزشی پتروشیمی تبریز راه اندازی شد.

سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز با هدف بازیافت بهینه پسماندهای تر و آلی مواد غذایی و تبدیل این پسماند به کود بیولوژیک خشک و تر اقدام به خرید و راه اندازی دستگاه بازیابی مواد با ارزش از پسماندهای آلی و تر نموده است.

این دستگاه با حرارت‌دهی مستقیم به زباله‌های خانگی، در دمای 140 درجه سانتی گراد به مدت 6- 8 ساعت و آبزدایی از پسماندها، امکان تفکیک و تجزیه پسماندهای خانگی را میسر می‌کند.

بعد از اینکه زباله ها هشت ساعت حرارت دهی شدند بلافاصله سرد شده و پسماند خشک به عنوان کود بیولوژیک و آب خروجی نیز به عنوان کود مایع قابل استفاده خواهد بود.

سازمان مدیریت پسماندهای تبریز از سازمان های زیرمجموعه شهرداری تبریز است که در حوزه خدمات شهری با بهره گیری از تکنولوژی و فناوریهای نوین در بخشهای جمع آوری، انتقال، امحا و تولید انرژی از زباله فعالیت می نماید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز