خلع ید و رفع تصرف ۹۹ هکتار از اراضی دولتی در شهرستان کلیبر

۱۳۹۵/۰۳/۲۶ - ۱۴:۴۰:۲۸
کد خبر: ۴۱۸۰۳۵
خلع ید و رفع تصرف ۹۹ هکتار از اراضی دولتی در شهرستان کلیبر
دیده گفت: از مجموع کل پرونده های تشکیل شده تعداد 41 فقره پرونده مختومه 12 فقره اعمال ماده59 صورت گرفته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کلیبر گفت: این شهرستان دارای 243 پلاک به مساحت 149000 هکتار مراتع و حدودا" 64400 هکتار جنگل دارای گونه های بلوط و ممرز و کیکم و ذغال اخته و گیلاس وحشی و اورس و سایر گونه های معروف و مشهور جنگل های ارسباران است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، حسین دیده افزود: این شهرستان هر ساله گردشگران و توریست های زیادی را در دل خود جای می دهد و مردم منطقه و گردشگران اکثر اوقات خود را در دل جنگل زیبای ارسباران سپری می نمایند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کلیبر خاطرنشان ساخت: این اداره ضمن اقدامات پیشگیرانه با هماهنگی مراجع  قضائی و نیروی انتظامی در سال 94 تعداد 42 فقره پرونده تخلف از ماده 55 به مساحت 7/38  هکتار و تخلف از ماده 44 به تعداد 7 فقره جمعاً 635 واحد دامی تشکیل داده است.

حسین دیده گفت: از مجموع کل پرونده های تشکیل شده تعداد 41 فقره پرونده مختومه 12  فقره اعمال ماده 59 صورت گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین در جهت حفاظت و صیانت از عرصه های ملی و طبیعی به موجب قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع ملی کشور برای متصرفین عرصه های ملی و دامداران غیر مجاز پرونده تخلف تنظیم و به مراجع قضائی ارسال گردیده که حسب دستور مقام قضائی شهرستان 29 فقره در مساحت 3/99 هکتار خلع ید و رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد.

لازم به ذکر است برابر رای صاره و دستور مقام قضائی 6 فقره پرونده به مساحت 10936 مترمربع با استفاده از قوه قهریه قلع و قمع و از دست متصرفین رفع تصرف و به دولت بازگردانده شده و مبلغ 287  میلیون ریال از بابت ضرر و زیان وارده به عرصه های ملی و منابع طبیعی اخذ و به صندوق دولت واریز گردیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز