یک مقام مسوول خبر داد؛

برای مرمت حمام تاریخی شنب غازان آماده ایم

۱۳۹۵/۰۳/۲۶ - ۱۵:۵۲:۱۸
کد خبر: ۴۱۸۰۶۷
برای مرمت حمام تاریخی شنب غازان آماده ایم
قریشی گفت: کارشناسان اداره کل به منظور بازدید و ترغیب مالک به مرمت بنای حمام چندین بار به محل مراجعه کرده اند اما با امتناع صاحب سرقفلی از ورود مواجه شده اند.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به عدم همکاری صاحب سرقفلی حمام شنب غازان برای مرمت آن از آمادگی اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی برای مرمت این بنای زیبا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، سید حسن قریشی گفت: بنایی که در اختیار شخص است هم برای ثبت و هم برای مرمت نیاز به درخواست شخص صاحب سرقفلی دارد لذا با توجه به عدم تمایل صاحب سرقفلی حمام به مرمت آن، علیرغم تخصیص بودجه در چند مرحله از سوی اداره کل تاکنون امکان مرمت حاصل نشده است.

وی ادامه داد: کارشناسان اداره کل به منظور بازدید و ترغیب مالک به مرمت بنای حمام چندین بار به محل مراجعه کرده اند اما با امتناع صاحب سرقفلی از ورود مواجه شده اند. اوایل سال جاری بنده شخصا به همراه دکتر درسخوان عضو محترم شورای اسلامی کلانشهر تبریز از محل بازدید نمودم که باز هم از ورود ما به حمام جلوگیری به عمل آمد که با وساطت معتمدین محل امکان بازدید فراهم شد.

قریشی افزود: در این بازدید رایزنی هایی صورت گرفت تا صاحب سرقفلی متقاعد به همکاری با اداره کل میراث فرهنگی در راستای مرمت آن شود و پس از مرمت کاربری مناسبی برای آن تعریف شود که علیرغم صحبت های انجام شده باز هم نتیجه ای حاصل نشد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت بنا گفت: بنای حمام علیرغم قدمت بالا و امتناع صاحب سرقفلی از مرمت، از نظر استحکام شرایط مساعدی دارد و در صورت مرمت می تواند با تعریف یک کاربری مناسب برای منطقه تاریخی شنب غازان تبریز یک شناسنامه هویتی باشد.

وی گفت: حتی با وجود مشکلات عدیده مالی که با آن روبرو هستیم آمادگی داریم در صورت رضایت صاحب سرقفلی بنا را به صورت اضطراری مرمت نماییم.

قریشی گفت: مالکیت بنا در اختیار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان است و با توجه به آمادگی اداره کل اوقاف برای همکاری در مرمت آن در راستای تفاهم نامه مشترک با سازمان میراث فرهنگی امیدواریم با حمایت رسانه ها بتوانیم صاحب سرقفلی حمام تاریخی را برای آغاز مرمت متقاعد کنیم.

لازم به ذکر است حمام شنب غازان که قدمت آن به دوره قاجار بر می گردد در سال 89 با شماره 29526 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز