فرماندار تبریز:

نرخ بیکاری در تبریز به زیر هشت درصد رسیده است

۱۳۹۵/۰۳/۲۷ - ۱۵:۲۰:۱۵
کد خبر: ۴۱۸۴۶۲
نرخ بیکاری در تبریز به زیر هشت درصد رسیده است
شهرتی فر گفت: اکنون مدعی هستیم آذربایجان شرقی و تبریز اگر شهر بدون گداست، شهر بدون معتاد متجاهر نیز است.

فرماندار تبریز با بیان اینکه نرخ بیکاری در تبریز نسبت به سال 92 کاهش چشمگیری داشته است گفت: جذب سرمایه گذاری خارجی توسط دولت یازدهم و جلوگیری از واگذاری های غیراصولی مهمترین عامل کاهش نرخ بیکاری در تبریز است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، رحیم شهرتی فر افزود: در سال 92 متوسط نرخ بیکاری کشور 12.5 درصد و در تبریز 12.8 درصد بود که سه درصد بالاتر از متوسط کشوری بود، ولی هم اکنون بر اساس آمارهای مرکز آمار کشور، نرخ بیکاری در تبریز به زیر هشت درصد رسیده است.

وی ادامه داد: واحدهای صنعتی به دلیل مشکلات موجود در تولید دچار مشکلات فراوانی بودند که ریشه یابی دقیق آن نشان می دهد واگذاری های غیراصولی در دولت قبلی اتفاق افتاد و واحدها به اشخاصی واگذار شد که اهلیت نداشتند و تبعات آن اکنون نیز گریبانگیر جامعه است.

فرماندار تبریز یادآور شد: سازمان های دولتی در شهرستان تبریز در حالی به خدمت خود ادامه می دهند که اعتبارات دولتی به دلیل کاهش صادرات نفت کاهش یافته است ولی با این حال با جذب مشارکت های مردمی و مدیریت بهینه منابع مالی و بالا بردن بهره وری کارهای خود را پیش برده ایم.

شهرتی فر همچنین با اشاره به کاهش معضلات ترافیکی در سطح تبریز گفت: با اجرای های ترافیکی عالمانه و مطالعه شده ناوگان درون شهری بهبود یافته است.

فرماندار تبریز اظهار کرد: در سیاست داخلی یکی از مصیبت بار ترین معضلاتی که به جامعه فشار وارد می کرد، مساله اعتیاد بود و آذربایجان شرقی جزو معدود استان هایی بود که مرکز ماده 16 در آن احداث نشده بود، ولی به همت استانداری و نهادهای ذیربط مرکز ماده 16 برای نگهداری و آموزش حرفه در تبریز ایجاد شد و اکنون مدعی هستیم آذربایجان شرقی و تبریز اگر شهر بدون گداست، شهر بدون معتاد متجاهر نیز می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز