استاندار آذربایجان شرقی:

هیچ خانواده‌ای از گزند اعتیاد در امان نیست

۱۳۹۵/۰۳/۳۱ - ۱۴:۲۷:۳۳
کد خبر: ۴۲۰۲۵۵
هیچ خانواده‌ای از گزند اعتیاد در امان نیست
جبارزاده گفت: برخلاف آن‌چه تصور می‌شود اعتیاد مخصوص بیکاران نیست و کارگران و نیروی انسانی بخش تولید نیز هدف دشمنان قرار دارند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که حساسیت نسبت به پیامدهای اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر نباید کمرنگ شود، گفت: موفقیت‌های بزرگ در عرصه مبارزه با مواد مخدر نباید مسوولان را از ادامه این راه غافل کند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده، افزود: اگر امروز از یک وضعیت اسفبار به یک وضعیت مطلوب در زمینه اعتیاد رسیده‌ایم و آذربایجان شرقی به عنوان استانی بدون معتاد متجاهر شناخته می‌شود نتیجه تلاش صادقانه و خالصانه همه دست‌اندرکاران امر است.

وی افزود: البته این موفقیت‌های بزرگ نباید مسوولان را از ادامه راه غافل کند، چرا که هنوز کارهای بزرگی مانده است که باید انجام دهیم.

جبارزاده با بیان این که ماموریت در عرصه مبارزه با اعتیاد رفته‌رفته سنگین‌تر می‌شود، افزود: جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح شهرها اگرچه کار بزرگی بود، اما شاید دم‌دست‌ترین و آسان‌ترین کار بود و بعد از این باید به سراغ لایه‌های زیرین جامعه برویم و برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که هیچ خانواده‌ای از گزند اعتیاد در امان نیست، گفت: متاسفانه با تغییر سبک زندگی، بی‌تفاوتی نسبت به فرزندان در خانواده‌ها بیشتر شده است، در حالی که تجدد و مدرن بودن به معنی آزاد گذاشتن فرزندان نیست و این شیوه مدرن شدن هیچ دستاوردی نخواهد داشت.

وی با تاکید بر افزایش اقدامات پیشگیرانه و آگاه‌سازی خانواده‌ها و جوانان نسبت به خطرات اعتیاد، گفت: باید واقعیت‌ها را گفت تا خانواده‌ها گمان نکنند که هیچ خطری آنها را تهدید نمی‌کند، بلکه باید همواره مراقب باشند تا به دام اعتیاد نیفتند.

جبارزاده بر شناسایی علل گرایش جوانان به مواد مخدر تاکید کرد و گفت: مراکز علمی و تحقیقاتی باید در این زمینه کار کنند تا نسبت به مقابله با گرایش جوانان به مواد مخدر برنامه داشته باشیم، چرا که تنها مقابله با عرضه و تقاضا کافی نیست.

استاندار آذربایجان شرقی طرح پایش اعتیاد در واحدهای تولیدی و جامعه کارگری استان را اقدام ارزشمندی دانست و گفت: نتایج این طرح نشان داد که برخلاف آن‌چه تصور می‌شود اعتیاد مخصوص بیکاران نیست و کارگران و نیروی انسانی بخش تولید نیز هدف دشمنان قرار دارند.

وی با تاکید بر پایش مداوم جوامع مختلف در خصوص اعتیاد، گفت: لازم است تیمی علمی و تخصصی در این زمینه تشکیل شود که قطعا نتیجه تلاش این تیم می‌تواند در برنامه‌ریزی برای مبارزه با اعتیاد راهگشا باشد.

جبارزاده از برگزاری المپیاد ورزشی بهبودیافتگان از اعتیاد نیز ابراز خرسندی کرد و گفت: برگزاری این المپیاد خبر امیدوارکننده و خوشحال‌کننده‌ای بود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با قدردانی از دست‌اندرکاران راه‌اندازی و اداره مرکز ماده 16 استان، با اشاره به وجود دغدغه تامین هزینه‌ها و تداوم فعالیت این مرکز، بر واگذاری امور اجرایی آن به شهرداری تبریز تاکید کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز