رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سراب:

شب قدر بهترین فرصت برای طلب ظهور منجی عالم بشریت است

۱۳۹۵/۰۴/۰۲ - ۱۵:۱۳:۳۹
کد خبر: ۴۲۱۴۸۰
شب قدر بهترین فرصت برای طلب ظهور منجی عالم بشریت است
حجت‌الاسلام عزالدین تقی‌زاده گفت: بهترین اعمال در شب‌های قدر درک و شناخت عمیق از امام زمان(عج) و در حالت کلی امام‌زمان شناسی است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سراب با اشاره به اینکه مهم‌ترین و ارزشمندترین دعایی که انسان می‌تواند داشته باشد دعای فرج است، گفت: شب قدر بهترین فرصت برای طلب ظهور منجی عالم بشریت از درگاه خداوند متعال است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام عزالدین تقی‌زاده در این خصوص اظهار کرد: بهترین اعمال در شب‌های قدر درک و شناخت عمیق از امام زمان(عج) و در حالت کلی امام‌زمان شناسی است.

وی با اشاره به اینکه شب قدر، شبی است که تقدیر انسان در آن رقم می‌خورد، افزود: اوج درک لیالی قدر رسیدن به شناخت امام‌زمان(عج) است.

وی گفت: لیالی قدر از بهترین شب‌هاست که عظمت و فضیلت آن بیش‌تر از هزاران سال بوده و بهترین فرصت برای تقویت معنویت و همچنین شناخت حضرت ولی‌عصر(عج) می‌باشد؛ از این‌رو باید به فلسفه‌ غیبت این حضرت توجه کرده و به مقام شناخت ایشان نائل آییم.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده با اشاره به اینکه مقام امام‌زمان(عج) جهانی است، بیان کرد: آرمان‌ها و اهداف این حضرت که برگرفته از خدا و قرآن است، جهانی است؛ چرا که آرمان‌های این حضرت از قرآن بوده و قرآن نیز در شب قدر نزول کرده است در نتیجه شب قدر نسبت عمیقی با موضوع امام‌زمان(عج) دارد.

وی با بیان اینکه کتاب مقدس ما "قرآن صامت" و ائمه و اولیاء ما نیز "قرآن ناطق" هستند، تشریح کرد: ما باید به شناخت کامل امام‌زمان(عج) که قرآن ناطق پشت پرده‌ی غیبت هستند، برسیم و زمینه را برای ظهور ایشان آماده کنیم؛ چرا که تمامی دردها و ظلم‌های موجود در دنیا نتیجه‌ی غفلت ما از امام‌زمان(عج) است.

وی خاطرنشان کرد: درک همنوع، عیادت از بیماران و درماندگان و همدلی و همزبانی با مستضعفان هرچند هزینه مادی ندارد؛ اما کمک بسیاری در جهت روان درمانی و التیام روح زخمی این قشر می‌کند؛ از این‌رو باید در ماه مبارک رمضان به همدلی و دلجویی از نیازمندان و بیماران توجه کنیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سراب در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه شهدای مدافع حرم از حیثیت و آبروی اسلام و تشییع صیانت می‌کنند، افزود: از این‌رو محفل انس با قرآن این شهرستان با عنوان "گرامی‌داشت شهدای مدافع حرم" با حضور قاری بین‌المللی مصری "عادل الباز" در تاریخ دوم تیر ماه در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) میدان هفت‌تیر سراب برگزار می‌شود.

وی در خصوص برگزاری ویژه برنامه‌های لیالی‌قدر در شهرستان سراب خاطرنشان کرد: مراسم اعتکاف شب‌های قدر در امام‌زاده بزرگ شهرستان سراب با حضور عموم مردم و همچنین علماء و روحانیان شهر برگزار می‌شود که از مردم مومن این شهرستان برای شرکت در این احیاء دسته‌جمعی دعوت می‌کنیم.

وی در خصوص برنامه‌های شب‌های اعتکاف، تشریح کرد: سخنرانی در باب فضیلت لیالی‌قدر، مداحی، اقامه‌ی نماز جماعت، نیایش، ختم‌دعای جوشن‌کبیر و همچنین مراسم سحری از جمله برنامه‌هایی است که در شب‌های قدر برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده با اشاره به برگزاری مراسم افطاری در لیالی‌قدر، یادآور شد: در تلاش هستیم با کمک مرکز نیکوکاری مسجدجامع سراب برنامه‌ای در این خصوص ترتیب دهیم.

وی گفت: مراسم احیاء لیالی‌قدر در امام‌زاده بزرگ سراب بعد از صرف افطاری و همچنین اقامه‌ نماز مغرب و عشاء شروع شده و تا یک ساعت مانده به اذان صبح ادامه خواهد داشت و همچنین برنامه‌ای نیز به همین منوال در مسجد جامع سراب در شب‌های قدر برگزار شده و امام جمعه‌ این شهرستان "حجت‌الاسلام علی‌اکبر اکرمی" در این مراسم سخنرانی می‌کنند.

وی بیان کرد: در کنار این برنامه‌ها، پاسخگویی به مسائل شرعی و طرح خیمه‌های معرفت که با حضور روحانی اعزامی از قم "حجت‌الاسلام ناصر هاشم‌زاده" اجرا می‌شود با استقبال بی‌نظیر مردم روبه‌رو شده است.

وی در خصوص دیگر اقدامات این اداره در این ماه مبارک، اظهار کرد: توزیع جیره‌ی غذایی خشک شامل، برنج، روغن، قند، چای و ... از محل نیت موقوفه‌ی "حاج امین قضایی" که بخشی از آن در جهت اطعام نیازمندان وقف شده است، خواهد بود که جامعه‌ی هدف این بسته‌ها شناسایی شده و بسته‌های غذایی به ایشان ارسال خواهد شد.

این مسئول در پایان گفت: در روستای ایوق نیز از محل نیت شاهزاده مهدی‌قلی میرزا که در شهرستان شربیان قرار دارد سفره‌های افطاری پهن شده و در کنار آن سخنرانی نیز خواهیم داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز