شهردار تبریز:

خانه‌باغ امامی، بوستان اختصاصی بانوان تبریزی در مرکز شهر خواهد بود

۱۳۹۵/۰۴/۰۲ - ۱۵:۳۱:۰۴
کد خبر: ۴۲۱۴۸۹
خانه‌باغ امامی، بوستان اختصاصی بانوان تبریزی در مرکز شهر خواهد بود
نجفی گفت: مجموعه ارزشمند باغ امامی، به عنوان فضای تنفسی و تفریحی مرکز شهر، احیا و پس از فضاسازی‌های لازم به زودی تقدیم بانوان خواهد شد.

شهردار تبریز از اختصاص فضای محصور خانه‌باغ امامی به پارک بانوان خبر داد و افزود:  مراحل قانونی تملک این باغ نمونه به پایان رسیده و در آینده‌ای نزدیک با اتمام عملیات سامان‌دهی و مرمت بخش‌های مختلف به عنوان یکی از پارک‌های زیبا و اختصاصی تقدیم بانوان خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، صادق نجفی در بازدید از مراحل سامان‌دهی و مرمت خانه‌باغ امامی خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز از مدت‌ها قبل با درک موقعیت حساس و آسیب‌پذیر باغ امامی، این مجموعه را تملک کرده و به این ترتیب این موقعیت بکر و ارزشمند در آستانه احیا و الحاق به فضای سبز محدوده مرکزی شهر قرار دارد.

وی با اشاره به قابلیت‌ تعریف کاربری‌های مختلف تفریحی در این باغ گفت: اتاقک‌های سنتی این باغ ارزشمند، فرصتی است که می‌تواند با تعریف کاربری‌های خدماتی از قبیل کافی شاپ، رستوران و غرفه‌های فرهنگی و هنری، در خدمت اشتغال‌زایی بانوان باشد البته در مراحل طراحی و سامان‌‌دهی باغ، ضروریات تفریحی و ورزشی بانوان نیز باید مورد توجه قرار گیرد به این ترتیب، در آینده‌ای نزدیک در فضای مرکزی شهر تبریز، شاهد فعالیت یکی از کانون‌های مهم نشاط اجتماعی برای بانوان فرهیخته شهر تبریز خواهیم بود.

شهردار تبریز در عین حال با تاکید بر این‌که مراحل سامان‌دهی و مناسب‌سازی این مجموعه باید با حفظ ساختار بکر و سنتی آن باشد، گفت: در مراحل اجرایی بهسازی باغ، فضاهای مشجّر، آبروهای سنتی، سازه‌های سنگی،استخر، پیاده‌راه‌ها و چمنزارهای قدیمی، باید با حساسیت ویژه مورد حفاظت قرار گیرد.

وی «باغ ایرانی» را از ویژگی‌های مهم معماری و شهرسازی ایرانی و اسلامی خواند و افزود: مجموعه ارزشمند باغ امامی به عنوان فضای تنفسی و تفریحی مرکز شهر در همین راستا احیا و پس از فضاسازی‌های لازم به زودی تقدیم بانوان خواهد شد.

خانه‌باغ امامی تبریز با فضایی به وسعت 11 هزار مترمربع در تقاطع خیابان قطران و لاله‌زار واقع شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز