معاون استاندار آذربایجان شرقی:

اطلاع رسانی از جمله راهکارهای اساسی در احیای دریاچه ارومیه است

۱۳۹۵/۰۴/۰۵ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۲۱۵۶
اطلاع رسانی از جمله راهکارهای اساسی در احیای دریاچه ارومیه است
پورمهدی گفت: تکیه بر مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت بومی، محلی بهترین راهکار احیای دریاچه است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم مشارکت همه دستگاه ها و نهادهای ذیربط احیای دریاچه ارومیه تاکید کرد و گفت: تکیه بر مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت بومی، محلی بهترین راهکار احیای دریاچه است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدصادق پورمهدی در جلسه شورای استانی فرهنگی و اجتماعی احیای دریاچه ارومیه، استفاده از ظرفیت روستاییان را بزرگترین ظرفیت دانست و افزود: ضمن پای کار آوردن مردم و واگذاری مصرف بهینه و تغییر الگوی کشت به آنان، باید از ظرفیت خانه های بهداشت به عنوان امین مردم و بسیج و روحانیون نیز در این زمینه استفاده شود.

وی 80 درصد کار احیای دریاچه ارومیه را وجه اجتماعی و فرهنگی ذکر کرد و گفت: باید راه چاره را تقویت بعد اجتماعی و فرهنگی بدانیم که کشاورز و روستایی بداند برداشت بی رویه و استفاده نامناسب از آب اصلاح شود.

پورمهدی، اطلاع رسانی و آگاه سازی عمومی جامعه را از جمله دیگر راهکارهای اساسی در احیای دریاچه ارومیه برشمرد و اظهار کرد: اطلاع رسانی یک علم است که باید بر اساس اصول علمی و توسط کارشناسان امر انجام شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: اولویت ما احیای دریاچه ارومیه و در شهرستان های حوزه دریاچه مسئولیت اصلی بر عهده فرمانداران است که باید تغییر الگوی کشت و اصلاح نظام آبیار ی را همواره مد نظر داشته و جلسات منظمی برای ترویج فرهنگ آن تشکیل دهند.

وی رسالت اصلی شورا را بحث های فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: هدف بهبود زندگی مردم و ادامه حیات دریاچه است.

پورمهدی با بیان اینکه در مجموع عملکرد برخی دستگاه ها در حوزه احیای دریاچه ارومیه خوب و رضایت بخش و برخی نیز نیاز به تلاش دارند، خاطرنشان کرد: دستگاه ها منتظر اعتبار نمانند و با تمام توان ماموریت محوله را به انجام رسانند.

وی از ستاد احیای دریاچه ارومیه خواست لایروبی رودهای حوزه شبستر را امسال در برنامه قرار دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز