مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان آذربایجان شرقی برگزار می شود

۱۳۹۵/۰۴/۰۸ - ۱۳:۳۶:۳۲
کد خبر: ۴۲۳۹۱۰
بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان آذربایجان شرقی برگزار می شود
محمدپور گفت: در جشنواره تئاتر استانی تنها آثار صحنه ای مورد داوری و انتخاب قرار خواهد گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان آذربایجان شرقی در مهرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمد محمدپور اظهار داشت: بیست و هشتمین جشنواره تئاتــر استان در راستای سیاست‌های کلان فرهنگی و هنری وزارت ارشاد و به منظور کشف استعدادهای خلاق در حوزه هنرهای نمایشی در سطح استان برگزار می شود.

وی افزود: این جشنواره در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" نامگذاری شده، برای ایجاد بستری مناسب جهت رشد، هدایت و حمایت از گروه‌های تئاتری با زمینه‌سازی برای جذب بیشتر مخاطب و اشاعه هنر نمایش و آشنائی افراد جامعه با زبان شیوا و بلیغ نمایش به عنوان شاخص‌ترین زبان عواطف و احساسات و اندیشه‌ها در جهت رشد و شکوفایی این هنر ماندگار برگزار می شود.

محمدپور، با اشاره به اولویت های انتخاب در آثار ارائه شده برای این جشنواره، خاطرنشان کرد: متونی که برای اولین بار اجراء می گردند و متون محلی یا برگرفته شده از ادبیات ملی و فرهنگ و آداب ورسوم بومی، مذهبی، حجاب وعفاف، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و نیز آثاری که به مضامین اجتماعی فرهنگی و انسانی می پردازند از اولویت انتخاب برخوردار خواهند بود.

وی تاکید کرد: آن دسته از گروه‌های تئاتر استان که در فاصله زمانی شهریور ماه 1394 تا پانزده شهریور 1395 آثار خود را حداقل 5 الی 15 شب به اجرای عمومی گذاشته باشند می توانند در این جشنواره شرکت نمایند و متون شرکت کننده در بخش رقابتی که برگزیده آن به دبیرخانه جشنواره فجر معرفی خواهد شد، بایستی ایرانی باشند و انتخاب موضوع نیز آزاد است.

وی افزود: در جشنواره تئاتر استانی تنها آثار صحنه ای مورد داوری و انتخاب قرار خواهد گرفت بنابر این گروهای نمایش خیابانی جهت حضور در جشنواره بین المللی تئاتر فجر لازم است در جشنواره تئاتر خیابانی مریوان حضور یابند.

براساس این گزارش علاقمندان جهت حضور در جشنواره یاد شده باید با ارسال 5 نسخه از متن جهت بازخوانی و ارائه لوح فشرده از اجرای عمومی و یا بازبینی زنده آمادگی خود را برای حضور در مراحل ارزیابی و انتخاب به دبیرخانه جشنواره واقع در تبریز، میدان دانشسرا، جنب کتابخانه تربیت، تئاتر شهر تبریز اعلام نماید.

لازم به ذکر است بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان توسط انجمن هنرهای نمایشی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز