مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان:

رویکرد اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی به حداکثر رساندن مشارکت روستائیان است

۱۳۹۵/۰۴/۱۴ - ۰۳:۲۱:۲۷
کد خبر: ۴۲۶۳۲۱
رویکرد اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی به حداکثر رساندن مشارکت روستائیان است
باباپور گفت: 50 درصد واحدهای مسکونی روستاهای استان نیاز به نوسازی و مقاوم سازی دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: حدود 50 درصد از واحدهای مسکونی روستاهای استان نیازمند نوسازی و مقاوم سازی هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، حافظ باباپور افزود: بنیاد مسکن به منظور تحقق اهداف مقاوم‌سازی و بازسازی در روستاها حدود 150 میلیون ریال وام با کارمزد پنج درصد برای ساختمان‌های یک طبقه مخصوصا برای زوج‌های جوان و تازه ازدواج کرده با همکاری بانک های عامل پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: ساختمان‌های ساخته شده پس از چهار مرحله با نظارت مهندسان بنیاد و رعایت تمام ضوابط به منظور پیشگیری از وقوع دیگر حوادث که ممکن است منجر به تخریب ساختمان شود، انجام می‌پذیرد.

وی محرومیت‌زدایی، جلوگیری از مهاجرت و خودکفایی در معیشت روستائیان را از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح‌های عمرانی در روستاها عنوان و اضافه کرد: با اجرای طرح هادی و نوسازی اماکن مسکونی چهره روستا کاملا متحول گشته و از مهاجرت روستاییان جلوگیری می‌شود که بر همین اساس تقریبا از دویست و هشتاد و سه هزار و 652 واحد مسکونی روستایی آذربایجان‌شرقی بیش از صد و چهل و هفت هزارو 310 واحد ازمحل اعتبارات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی و از محل اعتبارات بازسازی، متوسط 50 درصد مقاوم‌سازی و نوسازی شده اند.

مدیرکل بنیادمسکن استان یادآور شد: بعد از انقلاب تمام هم و غم دولتمردان و مسئولین این بوده که به روستاها و مناطق محروم رسیدگی بیشتری شود تا اقشار کم درآمد به سطح برخورداری کامل برسند که بر همین اساس اکثر فعالیت‌های بنیاد مسکن به روستاها معطوف می‌شود.

وی تصریح کرد: رویکرد اصلی ما در برنامه‌ریزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان برای امسال و سال‌های آینده به حداکثر رساندن مشارکت روستائیان است تا بنا به توصیه امام راحل همراهی روستائیان را در پروژه‌های عمرانی جذب کنیم.

باباپور با بیان اینکه سعی داریم بیشتر در اجرای طرح‌های هادی و مقاوم سازی مسکن روستایی، مشارکت مردم را جذب کنیم، اذعان کرد: پیش از این ساخت و سازهای مساکن روستایی تنها به عهده بنیاد مسکن بود که چندان مورد استقبال مردم روستایی قرار نمی‌گرفت؛ بنابراین در نظر داریم کمک‌های مالی و فنی لازم را به روستائیان ارائه داده و حتی احداث ساختمان را به خودشان واگذاریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز