مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی خبر داد؛

مقدمات استفاده از کارت شهروندی در ناوگان اتوبوسرانی تبریز فراهم شد

۱۳۹۵/۰۴/۱۳ - ۱۵:۵۹:۱۴
کد خبر: ۴۲۶۳۳۰
مقدمات استفاده از کارت شهروندی در ناوگان اتوبوسرانی تبریز فراهم شد
فیروزیان گفت: با تلاش های شرکت واحد اتوبوسرانی و با حمایت شهردار تبریز قرارداد اجرای کارت شهروندی با بانک شهر نهایی شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه از آغاز اولین فاز عملیاتی استفاده از کارت شهروندی در شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، شمس الله فیروزیان با اعلام این خبر افزود: با تلاش های شرکت واحد اتوبوسرانی و با حمایت شهردار تبریز، قرارداد اجرای کارت شهروندی با بانک شهر نهایی شد و در این راستا، طی دو ماه آتی اقدامات لازم جهت تغییرات سخت‌افزاری در کارتخوان‌های اتوبوس‌ها انجام خواهد شد.

وی افزود: جهت ترویج استفاده از کارت الکترونیک در پرداخت‌ها و توسعه کاربردهای چندمنظوره کارت در بهره‌مندی از خدمات مختلف شهری، اجرای پروژه کارت شهروندی در دستور کار شهرداری قرار دارد، بدین منظور اتوبوسرانی تبریز به عنوان سازمان پیشگام، در اجرایی شدن طرح مذکور قدم برداشته و مطالعات فنی و تخصصی لازم را به انجام رسانده است.

فیروزیان تصریح کرد: کارت شهروندی، ترکیبی از کارت شتابی و کارت هوشمند مبتنی بر فن‌آوری City Pay  است که با داشتن آن دیگر نیازی به حمل پول خرد نقد نیست، با استفاده ازکارت شهروندی ضمن بهره‌مندی از فناوری‌های نوین در عرصه پرداخت الکترونیکی، امکان پرداخت خرد در سیستم‌های مختلف ازجمله فروشگاه‌ها، شبکه حمل‌ونقل (تاکسی، اتوبوس و مترو) و سایر حوزه‌های خدمات شهری وجود دارد.

وی در ادامه افزود: علاوه بر فناوری کارت هوشمند مبتنی بر City Pay، در پرداخت خرد، پرداخت‌ها با استفاده از فناروی City Way انجام خواهد یافت، این نوع از کارت بی‌نام بوده و نیازی به شخصی‌سازی ندارد. روش مذکور جهت تسهیل خدمات تهیه کارت، شارژ، توزیع و فروش آن در نظر گرفته شده است. پرداخت‌های خرد بدون نیاز به اتصال به شبکه و بدون نیاز به وارد کردن رمز کارت با سرعت بالا صورت می‌گیرد، بدین ترتیب می‌توان از این کیف پول همانند پول نقد در تمامی مراکز خرید، سامانه‌های حمل و نقل شهری مانند اتوبوس، مترو، پارکومتر و تاکسی استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز گفت: درخصوص تعویض کارت‌ها، به شهروندان در آینده نزدیک اطلاع‌رسانی خواهد شد و کارت‌بلیت شهروندان بدون اخذ هزینه با کارت City Way از طریق مراکز و باجه‌های شارژ کارت اتوبوسرانی در سطح شهر تبریز تعویض خواهد شد.

فیروزیان در خاتمه افزود: توصیه می شود شهروندان از امکانات ایجاد شده استفاده کنند لذا مردم باید به سمت استفاده از خدمات الکترونیک با حداقل کارت روی بیاورند چراکه اگر قرار باشد برای هر بخش کارتی صادر گردد، نگهداری آن برای مردم سخت خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز