مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تبریز:

سومین سمپوزیوم مجسمه تبریز در سطح بین المللی برگزار می شود

۱۳۹۵/۰۴/۱۴ - ۱۰:۴۰:۴۱
کد خبر: ۴۲۶۶۱۹
سومین سمپوزیوم مجسمه تبریز در سطح بین المللی برگزار می شود
فرخی گفت: برگزاری سومین دوره از سمپوزیوم در قالب بین المللی، با هدف افزایش میزان رقابت بین شرکت کنندگان و برقراری تعامل سازنده با هنرمندان دیگر کشورها و در راستای شناساندن فرهنگ اسلامی، ایرانی است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تبریز، از برگزاری سومین دوره سمپوزیوم مجسمه ‎تبریز در سطح بین المللی و با متریال سنگ در مرداد ماه سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علی فرخی با اعلام این خبر، اظهار کرد: سازمان زیباسازی شهرداری تبریز در سومین سمپوزیوم مجسمه تبریز بر آن است تا از لحاظ کیفی و کمی تحولات اساسی در سمپوزیوم ایجاد کند؛ لذا بدین منظور امسال برای اولین بار، فرصت حضور مجسمه سازان خارجی در سمپوزیوم را فراهم آوردیم تا سومین سمپوزیوم مجسمه تبریز بصورت بین المللی برگزارشود.

وی با اشاره به استقبال گسترده هنرمندان خارجی از این فراخوان گفت: خوشبختانه شاهد حضور گسترده مجسمه سازان خارجی در فراخوان سمپوزیوم هستیم، بطوری که از بین 70 طرح راه یافته به دور بعد، 39 طرح مربوط به شرکت کنندگان خارجی است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی، همچنین به دلیل برگزاری این دوره به صورت بین المللی اشاره و تصریح کرد: برگزاری سومین دوره از سمپوزیوم در قالب بین المللی، با هدف افزایش میزان رقابت  بین شرکت کنندگان و برقراری تعامل سازنده با هنرمندان دیگر کشورها و در راستای شناساندن فرهنگ اسلامی، ایرانی است.

فرخی در بخش دیگری از سخنان خود، به توضیح جزییات این سمپوزیوم پرداخت و اظهار داشت: چنانچه ذکر شد، سومین سمپوزیوم مجسمه سازی تبریز بصورت بین المللی و در دو بخش، با حضور 35 هنرمند در بخش مجسمه های تراورتن، 5 هنرمند در بخش مجسمه های گرانیتی و 5 هنرمند در بخش مجسمه های مرمریتی برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین این سمپوزیوم، طبق برنامه ریزی های انجام گرفته، این سمپوزیوم در دو حوزه آزاد و موضوعی و با عنوان تجسم نور در هنر اسلامی خواهدبود.

وی در پایان اظهار داشت: امیدواریم سمپوزیوم سوم مجسمه سازی تبریز با کیفیتی بهتر و با رشدی بی نظیر نسبت به سمپوزیوم گذشته برگزار گردد.

شایان ذکر است، کارگاه این دوره از سمپوزیوم مجسمه سازی به مدت 20 روز و از تاریخ 14 مرداد الی 25 مرداد ماه جاری برگزار می شود.

 

نظر شما