معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز تاکید کرد؛

توسعه آموزش حقوق شهروندی در مراکز فرهنگی شهرداری

۱۳۹۵/۰۴/۱۴ - ۱۱:۳۰:۵۴
کد خبر: ۴۲۶۶۷۷
توسعه آموزش حقوق شهروندی در مراکز فرهنگی شهرداری
حمیدی گفت: صیانت از حقوق شهروندی، آموزش و آگاه‌سازی شهروندان از حقوق و تکالیف خود به‌ منظور ارتقای انضباط اجتماعی و قانون‌گرایی در جامعه و پیشگیری از بروز تخلفات اداری از اهداف مهم این کمیته به‌شمار می‌رود.

سومین جلسه کمیته آموزش کارگروه صیانت از حقوق شهروندی به منظور بررسی ابزارهای آموزشی در راستای آموزش حقوق شهروندی و تعیین موضوعات اولویت دار برای بررسی در کارگروه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، رئیس کمیته آموزش کارگروه صیانت از حقوق شهروندی در این جلسه  با تأکید بر اینکه باید آگاه سازی اقشار مختلف جامعه نسبت به حقوق و وظایف متقابل آنها در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی به عنوان یک اصل مهم تاثیرگذار در جامعه مد نظر قرار بگیرد، افزود: با تلاشهای فرهنگی انجام گرفته در شهرداری، اقدامات موثری در این زمینه صورت گرفته؛ ولی برای نتیجه گرفتن نیاز است اقدامات فرهنگی بیشتری درسطح شهرهمگام با سایر دستگاه های مسئول انجام و بستر مناسب در این زمینه فراهم شود.

معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز سال 2018 را  زمینه مهمی  برای ارتقاء رفتارهای اجتماعی  شهروندان عنوان نمود و به تشریح سیاست‌گذاری‌های انجام گرفته در خصوص راهکارهای تبیین حقوق شهروندی در مراکز فرهنگی شهرداری و فضای مجازی پرداخت.

 حجت الاسلام احمد حمیدی استفاده از ظرفیت دستگاه های فعال  در این کمیته را در آموزش و ارتقاء فرهنگ شهروندی مفید دانست و  گفت: صیانت از حقوق شهروندی، آموزش و آگاه‌سازی شهروندان از حقوق و تکالیف خود به‌ منظور ارتقای انضباط اجتماعی و قانون‌گرایی در جامعه و پیشگیری از بروز تخلفات اداری از اهداف مهم این کمیته  به‌شمار می‌رود.

وی ضمن تاکید بر تشکیل کمیته آموزش ستاد صیانت از حقوق شهروندی در کلیه دستگاههای اجرایی طبق دستورالعمل برنامه های  9 گانه صیانت از حقوق شهروندی، اظهار امیدواری کرد مدیریت شهری بتواند با استفاده از مشارکت وهمکاری شهروندان آگاه در امور شهری، ارائه خدمات را با کیفیت بیشتر وهزینه کمتر انجام دهد؛ به گونه‌ای که شهروندان بتوانند از تسهیلات شهری استفاده حداکثری را ببرند.

 در ادامه این جلسه اعضای کمیته آموزش کارگروه حقوق شهروندی با ارائه گزارش در مورد اقدامات انجام یافته در خصوص مصوبات جلسات قبل، نکته نظرات و پیشنهادات خود را در باره دستور کار جلسه اعلام کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز