مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

اقدامات فرهنگی دیربازده اما ماندگار و تاثیرگذار است

۱۳۹۵/۰۴/۱۴ - ۱۴:۱۴:۲۶
کد خبر: ۴۲۶۸۴۱
اقدامات فرهنگی دیربازده اما ماندگار و تاثیرگذار است
محمدپور گفت: سیاست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی این بوده که منافع و رویکردهای استانی را مدنظر قرار دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری دهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران، گفت: آثاری که از اقدامات فرهنگی انتظار داریم دیربازده اما ماندگار و تاثیرگذار است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمد محمدپور ضمن اشاره به زمان بر بودن نتایج حاصله از فعالیت‌های فرهنگی اظهار داشت: فرهنگسازی، منوط به اقدامات دراز مدت و هوشمندانه است و نباید انتظار نتیجه‌گرایی در کوتاه مدت در چنین عرصه‌ای  را داشت بلکه باید با تلاش و اتخاذ برنامه‌ها و تمهیدات هوشمندانه به حصول نتایج در دراز مدت اندیشید.

وی با اشاره به اینکه حرکت مسئولان فرهنگی در این مقطع زمانی بسیار حائز اهمیت بوده و نسل‌های آینده در خصوص فعالیت‌های فرهنگی ما قضاوت می‌کنند، تاکید کرد: گسترش گفتمان فرهنگی و هنری نکته‌ای مهم است به ‌طوری ‌که این گفتمان باید در جامعه گسترش یافته و تمامی اقدامات در محور توسعه، بر مبنای مسائل فرهنگی شکل‌گرفته و اتفاق افتد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه نباید به توسعه فرهنگی به شکل کاریکاتوری نگریست، گفت: لازم است تا به‌ تمامی ابعاد فرهنگی به شکل متوازن نگاه کرد چراکه که کوچک‌ترین کم‌توجهی به بخشی از فرهنگ موجب بروز آسیب در تمام ابعاد این حوزه حساس می شود و به عبارتی اگر جزئی نگر باشیم به کلیت فرهنگ آسیب خواهد رسید.

وی با بیان اینکه منطقه ارسباران از عناصر فرهنگی غنی برخوردار بوده و  شخصیت‌های برجسته علمی، ادبی و هنری را در دامان خود پرورانده و منطقه‌ای دلاورخیز است، اظهار داشت: در ارتباط با دفاع از کیان مرز و بوم کشور با استناد به تاریخ این سرزمین متحمل فراز و نشیب‌های بسیاری بوده است.

وی تصریح کرد: جشنواره سراسری تئاتر کوتاه و کارهای فرهنگی و هنری متمرکز در شهرستان اهر و منطقه ارسباران است و سیاست اداره کل رشاد آذربایجان شرقی این بوده که منافع و رویکردهای استانی را مدنظر قرار دهد.

وی اضافه کرد: منطقه ارسباران سرشار از پتانسیل‌های فرهنگی است که باید در معرض دید قرار گیرد تا ارسباران به جایگاه مطلوبی دست یابد چرا که جشنواره تئاتر کوتاه در زمینه‌های اقتصادی شهرستان اهر نیز تأثیر می‌گذارد.

محمدپور با اشاره به اینکه اگر مؤلفه‌های ثبات دهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر متکی به امکانات و منابع مردمی باشد می‌تواند پایدار بماند، گفت: چنانچه این جشنواره متکی به سلایق و ذائقه‌های افراد و مدیرانی که می‌آیند و می‌روند باشد در آینده این جشنواره موردتردید قرار می‌گیرد، حتماً لازم است که به لحاظ منابع مالی، تشکل و ساختار منطقه‌ای به خود گیرد که قطعاً حمایت‌های کشوری را در پی خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه سیاست دولت و وزارت ارشاد واگذاری فعالیت‌های فرهنگی به بخش‌های خصوصی است خاطرنشان کرد: مردم، گروه‌ها و تشکل‌های مردمی هر اندازه در جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر فعالیت داشته باشند ارزش و منزلت این جشنواره افزایش خواهد یافت ولی نباید از نیازهای فرهنگی منطقه ارسباران غفلت شود .

لازم به ذکر است دهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و با همکاری فرمانداری، انجمن هنرهای نمایشی ، شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر و نیز انجمن هنرهای نمایشی استان آذربایجان شرقی برگزار می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز