یک مقام مسوول مطرح کرد؛

غذاهای سنتی آذربایجان شرقی ظرفیتی برای توسعه گردشگری

۱۳۹۵/۰۴/۱۵ - ۰۸:۰۱:۰۴
کد خبر: ۴۲۷۰۸۸
غذاهای سنتی آذربایجان شرقی ظرفیتی برای توسعه گردشگری
آبدار گفت: برگزاری جشنوارهای غذا با رویکرد حفظ و ترویج غذاهای بومی استفاده از ظرفیت فرهنگ بومی برای رونق اقتصادی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی با اشاره به نقش اساسی غذا در انتخاب مقصد از نگاه گردشگران، احیای غذاهای سنتی و محلی استان را ظرفیتی ویژه برای توسعه گردشگری عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار با حضور در جشنواره سفره رمضان در خانه کارگر تبریز گفت: غذا اهمیت بسیاری در رونق صنعت گردشگری دارد و برگزاری جشنوارهای غذا با رویکرد حفظ و ترویج غذاهای بومی استفاده از ظرفیت فرهنگ بومی برای رونق اقتصادی است.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت غذاهای محلی و رونق آن در بستر گردشگری موجبات اشتغال زایی و کارآفرینی را فراهم می سازد.

آبدار افزود: آماده ایم تا با همکاری و تعامل بیشتر و استفاده از پتانسیل خانه کارگر در حوزه آموزش صنایع دستی به منظور توانمندسازی افراد با بهره گیری از روش های اصولی و استاندارد گامهای موثری برداریم، 2018 می تواند مبدا تحول بزرگی در حوزه امور کارگری باشد و در تلاشیم با انتقال دانش فنی و علمی ضمن حفظ الگوهای بومی و اصیل زمینه همکاری بیشتر اداره کل با خانه کارگر استان را فراهم سازیم.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی تاکید کرد: مشکل عمده صنایع دستی عدم شناخت بازارهای هدف است که به منظور حرکت در مسیر حل این مشکل، برگزاری جشنواره های صنایع دستی با همکاری دستگاه ها و نهادهای ذی ربط را در دستور کار قرار داده ایم.

وی در بازدید از توانمندی بانوان و هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره از مسئولین خانه کارگر که موجبات آموزش هنرهای بومی و انتقال بدون نقص این هنر به نسل های آینده را فراهم می سازند، قدردانی کرد.

شایان ذکر است در پایان از شرکت‌کنندگان حائز رتبه برتر در بخش‌های مختلف به رسم یادبود با اهدا لوح تقدیر و هدیه قدردانی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز