یک مقام مسوول اعلام کرد؛

تنها ۵ شرکت دانش بنیان صنعتی در آذربایجان شرقی وجود دارد

۱۳۹۵/۰۴/۱۵ - ۱۵:۱۴:۲۳
کد خبر: ۴۲۷۵۳۵
تنها ۵ شرکت دانش بنیان صنعتی در آذربایجان شرقی وجود دارد
جهانگیری گفت: مرکز خدمات رسانی به شرکت های دانش بنیان یکی از مراکزی است که در کنار دیگر مجموعه ها این هدف را دنبال می کند.

مدیر منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی با اشاره به نقش شرکت های دانش بنیان در تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی گفت: مرکز خدمات رسانی به شرکت های دانش بنیان یکی از مراکزی است که در کنار دیگر مجموعه ها این هدف را دنبال می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علی جهانگیری افزود: در راستای اجرای سیاست های کلی " اقتصاد مقاومتی " و علم وفناوری و افزایش فعالیت های اقتصاد دانش بنیان در استان و نظر به تصویب منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی و لزوم پیگیری مصوبات آن، مرکز خدمات رسانی به شرکت های دانش بنیان در استان تاسیس شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر این مرکز در محل پارک علم وفناوری استان مستقر است و کارشناسان خبره سازمان ها و ادارات مرتبط نیز در روزهای شنبه و چها شنبه در این مرکز برای رفع مشکلات شرکت های دانش بنیان در این مرکز حضور دارند.

وی اهداف تاسیس این مرکز را توسعه و ارتقای کمی و کیفی شرکت های دانش بنیان و ارائه خدمات و حمایت های ویژه  و تسهیل فضای کسب و کار برای شرکت های دانش بنیان دانست و ادامه داد: باید همه در راستای تحقق این برنامه ها دست به دست هم دهیم.

مدیر منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی با اشاره به وظایف این مرکز گفت: احصای خدمات مورد نیاز شرکت های دانش بنیان، اطلاع رسانی به شرکت های دانش بنیان به صورت متمرکز در یک کانون واحد، اطلاع رسانی و ارائه مشورت های لازم به شرکت های دانش بنیان، انجام هماهنگی و پیگیری های لازم از دستگاه های اجرایی از طریق نماینده مربوطه و .... از جمله وظایف این مرکز است.

معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی، نیز گفت: برخی خلاهایی در نظام بروکراسی اداری وجود دارد که این گونه نهادها همچون مرکز خدمات رسانی به شرکت های دانش بنیان می تواند پیگیری امور را تسهیل کند.

اکبر فرزین مقدم، ادامه داد: ما انتظار داریم این مرکز تنها فعالیت خود را محدود به رفع مشکلات شرکت های دانش بنیان نکند بلکه باید در صدد افزایش کمی و کیفی شرکت های دانش بنیان باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه تنها 5 شرکت دانش بنیان صنعتی در استان ما وجود دارد و این تعداد شایسته استان آذربایجان شرقی نیست.

معاون امور نهاد های فناوری منطقه ویژه علم وفناوری نیز در این خصوص گفت: باید مرکز خدمات رسانی به شرکت های دانش بنیان به طور شفاف و روشن با اهداف مشخص به فناوران معرفی شود.

اسفندیار موسی زاده  ادامه داد: یکی از مهمترین اهداف این مرکز افزایش شرکت های دانش بنیان در راستای تحقق سیاست های کلی است و اگر تا به امروز نتوانسته ایم به این مهم دست یابیم باید اهداف خود را بار دیگر مرور کنیم.

نماینده پارک علم وفناوری  در مرکز خدمات رسانی به شرکت های دانش بنیان نیز در این خصوص گفت:  طی سال گذشته شرکت های دانش بنیان 57 بار به این مرکز مراجعه داشتند و  امسال نیز تا به امروز 27 مورد مراجعه به این مرکز انجام شده است.

ناهیده جبه دار نورافکن، ادامه داد: بیشتر مشکلات و خدمات مورد نیاز مربوط به سازمان تامین اجتماعی، اداره ثبت شرکت ها، دارایی، گمرک  و... بوده است.

مرکز خدمات رسانی به شرکت های دانش بنیان، یکی از مراکز خدمات رسان به شرکت های دانش بنیان است که در استان فعالیت می کند و امید می رود با توسعه شرکت های دانش بنیان در کشور و استان شاهد افزایش سهم این شرکت ها در تولید ارزش افزوده و تولید ثروت از علم و در نتیجه تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان باشیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز