یک مقام مسوول خبر داد؛

خسارت ۸۲۱ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی آذربایجان شرقی

۱۳۹۵/۰۴/۲۰ - ۰۶:۱۵:۰۰
کد خبر: ۴۲۸۷۳۲
خسارت ۸۲۱ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی آذربایجان شرقی
فتحی گفت: کشاورزان استان خسارت سنگینی را در سال زراعی جاری متحمل شده‌اند و فقط عده‌ای که تحت پوشش بیمه بوده‌اند، می‌توانند کمک‌های بیمه ای در قبال تلفات سنگین خود دریافت کنند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از خسارت 821 میلیارد و 307 میلیون تومانی وارده ناشی از حوادث غیرمترقبه به بخش کشاورزی استان در سال 95 -94 ( تا دهم تیرماه 95 ) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اثرات سرمازدگی، بارش تگرگ و وقوع سیل بر محصولات استان، افزود: کشاورزان استان خسارت سنگینی را در سال زراعی جاری متحمل شده‌اند و فقط عده‌ای که تحت پوشش بیمه بوده‌اند، می‌توانند کمک‌های بیمه ای در قبال تلفات سنگین خود دریافت کنند.

وی ادامه داد: بارش تگرگ و وقوع سیل و سایر حوادث به 56 هزار و 534 هکتار از اراضی زراعی استان حدود 599 میلیارد و 352 میلیون ریال خسارت وارد کرد.

فتحی اضافه نمود: در اثر سرمازدگی و بارش تگرگ و جاری شدن سیل، 49 هزار و 285 هکتار از محصولات باغی استان نیز متحمل 672 میلیارد و 724 میلیون تومان خسارت شده اند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان خسارت وارده به قنوات، کانال، ابنیه و تاسیسات کشاورزی استان را در حدود 855 میلیارد و 950 میلیون ریال و خسارت به بخش دام استان را 30 میلیارد و 530 میلیون ریال اعلام کرد.

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان باید طی نامه‌ای میزان خسارات وارده را به سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کند، افزود: باید به صورت جدی پیگیر دریافت کمک‌های دولتی برای جبران بخشی از خسارت کشاورزان و دامداران آذربایجان شرقی باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز