به دلیل سیستم های تحت فشار؛

مهری: صرفه جویی در آب از جمله امکانات مساعد تولید در گلخانه است

۱۳۹۵/۰۴/۲۱ - ۰۵:۳۵:۳۴
کد خبر: ۴۲۹۲۸۷
مهری: صرفه جویی در آب از جمله امکانات مساعد تولید در گلخانه است
مهری گفت: افزایش عملکرد در واحد سطح، منافع کشاورزان و بهره برداران را تامین خواهد کرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: افزایش عملکرد در واحد سطح، منافع کشاورزان و بهره برداران را تامین خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، کریم مهری در مراسم واگذاری شهرک گلخانه ای شهرستان ملکان ضمن اعلام این مطلب افزود: با ایجاد گلخانه و بهره برداری فشرده و با استفاده از تکنیک های جدید حتی کشاورزانی که اراضی کوچک و منابع محدود آب در اختیار دارند، قادر به کسب درآمد کافی خواهند شد، یعنی با افزایش عملکرد در واحد سطح منافع کشاورزان و بهره برداران تامین خواهد شد.

وی گفت: زودرسی در بازار سبزی و صیفی عامل مهمی در کسب درآمد است که پرورش دهندگان با تجهیزات مورد نیاز قادر خواهند شد حداقل یک ماه در اکثر مناطق تولید زودرسی به وجود آورده و در پاره ای نواحی در هر زمان از سال که مایل باشند تولید را عرضه کنند.

وی با اشاره به اینکه کیفیت محصولات گلخانه ای به دلیل استفاده از بذور خالص بسیار بالا بوده و در بازار فروش مانند نگینی درخشان خودنمایی می کند، ادامه داد: صرفه جویی در آب به دلیل سیستم های تحت فشار نیز از جمله امکانات مساعد تولید در گلخانه است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان افزود: نیروی انسانی مورد نیاز برای تولید 20 تن محصول در گلخانه نسبت به تولید در هوای آزاد یک سوم کاهش می یابد.

وی هدف از کشت گلخانه ای را تولید محصول در محلی که در آن محصول به عمل نمی آید یا کیفیت خاک پایین است و تولید در زمانی که کشت محصول در هوای آزاد غیر ممکن است، دانست و تصریح کرد: طی چند سال گذشته در راستای توسعه گلخانه ها برنامه ریزی هایی صورت گرفته، ولی با توجه به اهمیت توسعه محصولات گلخانه ای انتظار داریم که حمایت بیشتری در این زمینه انجام گیرد.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: تاسیس گلخانه ها در کشور هزینه هایی را در بر دارد اما علاوه بر نجات کشور از بحران کم آبی می تواند به بالابودن کیفیت محصولات گلخانه ای که منجر به ارزش افزوده بیشتر کشاورزان است کمک کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز