شهردار خبر داد؛

صرفه‌جویی ۵۰۰ هزار مترمکعبی در آبیاری فضای سبز تبریز

۱۳۹۵/۰۴/۲۱ - ۱۰:۴۷:۰۳
کد خبر: ۴۲۹۵۳۶
صرفه‌جویی ۵۰۰ هزار مترمکعبی در آبیاری فضای سبز تبریز
نجفی گفت: در دو سال گذشته، سعی کردیم موضوع گلکاری را از حالت تشریفاتی خارج کرده و در برنامه‌های شهری، رسمیت ببخشیم که برنامه‌های بهاره لاله‌کاری از آن جمله است.

شهردار تبریز موضوعات خدماتی به خصوص فضای سبز را از مستعدترین حوزه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرداری‌ها خوانده و از صرفه جویی ۵۰۰ هزار متر مکعبی در آبیاری فضای سبز با کاهش کشت چمن در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، صادق نجفی در حاشیه بازدید از طرح‌های فضای سبز مناطق با بیان این مطلب اظهار داشت: امروزه در برنامه‌ریزی‌های فضای سبزشهری، کشت چمن با توجه به نیاز به آبیاری‌های مداوم، جز در موارد خاص، تا حدود زیادی، منسوخ شده و گونه‌‌هایی با کارکرد مشابه جایگزین آن شده است.

وی ادامه داد: با در نظر داشتن این ضرورت مهم و در راستای افزایش بهره‌وری منابع آبی، در یک سال گذشته، کاشت ۲۰۰ هزار مترمربع بوته و درختچه رونده، جایگزین چمن‌کاری‌های سطح شهر شده  که این اقدام، صرفه جویی ۵۰۰هزارمترمکعبی در آب خام فضای سبز شهر را در پی داشته است.

شهردار تبریز افزود: در سال‌های اخیر، انتخاب گونه‌های متنوع و زیبا و متناسب با اقلیم تبریز، حذف تانکرهای آبیاری، ایجاد سیستم های هوشمند در فناوری آبیاری، ثبت و حفاضت از چاه‌ها و منابع آبی از جمله اقداماتی بوده که در برنامه‌های فضای سبز شهرداری تبریز گنجانده شده است.

وی اظهار داشت: ایجاد جنگل‌کاری‌ها و درختکاری‌های انبوه اگر با تعریف منابع آبی پایدار و حفاظت‌های مستمر نباشد؛ طبیعی است که تاثیری نخواهد داشت؛ بر همین اساس، توسعه مجموعه‌های ارزشمندی همچون عون‌بن‌علی، ائل‌باغی، آرپادره‌سی و عباس‌میرزا، با در نظر داشتن تمام ضرورت‌های رشد و نمو درختان، مورد توجه قرار گرفته و قطعاً در سال‌های آتی در تلطیف آب‌و‌هوای شهر و افزایش فرصت‌های نشاط اجتماعی تاثیرگذار خواهد بود.

نجفی همچنین با اشاره به برنامه‌های گلکاری در سطح شهر تاکید کرد: در دو سال گذشته، سعی کردیم موضوع گلکاری را از  حالت تشریفاتی خارج کرده و در برنامه‌های شهری، رسمیت ببخشیم که برنامه‌های بهاره لاله‌کاری از آن جمله است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز