رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان خبر داد؛

آمار حوادث مرتبط با مصرف گاز طبیعی در آذربایجان شرقی کاهش یافته است

۱۳۹۵/۰۴/۲۱ - ۱۲:۴۴:۵۱
کد خبر: ۴۲۹۶۵۲
آمار حوادث مرتبط با مصرف گاز طبیعی در آذربایجان شرقی کاهش یافته است
فتح اله زاده گفت: مقایسه آمار مرگ و میر ناشی از گاز گرفتگی در سه ماه اول سال جاری با مشابه سال قبل حاکی از کاهش 25 درصدی دارد.

در سه ماهه اول سال جاری 42 مورد حادثه مرتبط با مصرف گاز طبیعی از سوی مشترکان گاز در سطح استان بوقوع پیوسته که نسبت به مشابه سال قبل 16 درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، رییس روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی از 42 حادثه مرتبط با مصرف گاز طبیعی از سوی مشترکان در سه ماهه اول سال جاری در سطح استان خبر داد که منجر به مرگ 6 نفر و مصدومیت 24 نفر شده است.
محمدعلی فتح اله زاده افزود: مقایسه آمار مرگ و میر ناشی از گاز گرفتگی در سه ماه اول سال جاری با مشابه سال قبل حاکی از کاهش 25 درصدی دارد. 
وی اظهار داشت:‌ علی رغم تلاش های وسیع در حوزه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی ایمنی در سطح استان و آموزش مصرف ایمن و بهینه در مصرف گاز طبیعی متاسفانه عدم رعایت نکات ایمنی از سوی برخی مصرف کنندکان گاز طبیعی منجر به بروز حوادث ناگواری می شود. 
وی با تقسیم بندی حوادث گاز طبیعی به دو بخش حوادث ناشی از مسمومیت با گاز co، کمبود اکسژن  و انفجار و آتش سوزی گاز طبیعی گفت: در سال گذشته 212 مورد حادثه ناشی از مصرف گاز طبیعی در سطح استان گزارش شده که منجر به مرگ 38 نفر از هم استانی های عزیز گردیده است.
سخنگوی شرکت گاز استان در مورد علل حوادث گاز طبیعی در سال گذشته اظهار داشت: نقص فنی در عملکرد دودکش و کمبود اکسیژن محیط بیشترین عامل مرگ و میر ناشی از co را به خود اختصاص داده است و حوادث ناشی از آتش سوزی یا انفجار به علت نشتی و نشت گاز از شیر مصرف بدون درپوش،  فرسودگی، پارگی و یا پوسیدگی شیلنگ گاز رخ داده است.
وی با بیان اینکه کلیه مشترکان خانگی گاز طبیعی در برابر حوادث ناشی از گاز  بیمه هستند، تصریح کرد: در سه ماهه اول سال جاری بالغ بر یک میلیارد و 600 میلیون ریال از طریق سازمان های بیمه گر به حادثه دیدگان پرداخت شده است. 
فتح اله زاده در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد این شرکت در بخش فرهنگ سازی اشاره کرد و افزود: تهیه و تولید برنامه های تلویزیونی و رادیویی "یاشاییش شعله سی" و "یانار اجاق" با مشارکت صدا و سیما مرکز استان، برگزاری جنگ های آموزشی مصرف بهینه و ایمن از گاز طبیعی در قالب طنز برای دانش آموزان، آموزش دهیاران 21 شهرستان استان و برپایی چادرهای مشاوره در میادین و محلات ... از جمله اقدامات شرکت گاز استان در راستای فرهنگ سازی مصرف ایمن و بهینه بوده است. 
وی اظهار امیدواری کرد؛ با اقدامات انجام گرفته و مشارکت و همیاری مردم فهیم استان شاهد کاهش حوادث ناشی از مصرف گاز طبیعی در اقصی نقاط استان باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز