مدیرکل دامپزشکی استان خبر داد؛

کشف، ضبط و معدوم سازی ۵۸ تن فرآورده خام دامی در آذربایجان شرقی

۱۳۹۵/۰۴/۲۳ - ۱۴:۲۲:۲۱
کد خبر: ۴۳۰۹۹۸
کشف، ضبط و معدوم سازی ۵۸ تن فرآورده خام دامی در آذربایجان شرقی
دکتر بهداد گفت: در بازدید از کارخانجات خوراک دام استان نیز حدود 11420 کیلوگرم خوراک و نهاده دامی ضبط شده که از این مقدار 5420 کیلوگرم با اخذ حکم قضائی معدوم شد.

در جریان اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده های خام دامی ویژه ماه مبارک رمضان نتیجه عملکرد این اداره کل توسط مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی تشریح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، دکتر امیرحسین بهداد، با اعلام این خبر گفت: در جریان طرح تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده های خام دامی ویژه ماه مبارک رمضان، اکیپ های نظارتی این اداره و ادارات دامپزشکی شهرستان با ساماندهی 53 اکیپ سیار، 42 اکیپ ثابت و با انجام 28452 نوبت بازدید از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی، رستوران ها، کشتارگاه ها و مراکز بسته بندی و سایر صنایع وابسته به دام، طیور و آبزیان، نسبت به کشف و ضبط 115444کیلوگرم فرآورده خام دامی و خوراک دام اقدام کردند.

  وی ادامه داد: از این مقدار، 58434 کیلوگرم فرآورده خام غیرقابل مصرف انسانی با طی مراحل قانونی ضبط و معدوم سازی شد و حدود 45 تن که عمدتا شامل گوشت مرغ منجمد می باشد توقیف بوده و مراحل انجام آزمایشات جهت قضاوت نهائی را طی می کند.

دکتر بهداد همچنین افزود: در بازدید از کارخانجات خوراک دام استان نیز حدود 11420 کیلوگرم خوراک و نهاده دامی ضبط شده که از این مقدار 5420 کیلوگرم با اخذ حکم قضائی معدوم شد.

وی گفت: در مقایسه با سال 94 میزان ضبط فرآورده های خام دامی در سال 95 حدود 3 برابر و میزان معدوم سازی 1/5 برابر افزایش داشته است.

بهداد خاطرنشان کرد؛ 18 واحد متخلف در جریان این طرح به مراجع قضائی معرفی و از فعالیت یک واحد بسته بندی نیز به دلیل تخلفات بهداشتی جلوگیری بعمل آمده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز