مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خبر داد؛

افزایش ۱۰ درصدی گردشگران تابستانی آذربایجان شرقی

۱۳۹۵/۰۴/۲۹ - ۱۵:۱۱:۴۳
کد خبر: ۴۳۴۱۳۹
افزایش ۱۰ درصدی گردشگران تابستانی آذربایجان شرقی
آبدار گفت: در تیرماه امسال 279 هزار و 909 نفر در مراکز اقامتی استان اقامت کرده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از افزایش 10 درصدی حضور گردشگران در این استان در تابستان جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار افزود: در تیرماه امسال 279 هزار و 909 نفر در مراکز اقامتی استان اقامت کرده اند.

وی همچنین از ثبت یک میلیون و 84 هزار و 581 بازدید از جاذبه های طبیعی، تاریخی و دست ساز استان در این مدت خبر داد و گفت: 497 هزار و 324 از این تعداد بازدید مربوط به جاذبه های طبیعی است.

آبدار با اشاره به بازدید 345 هزار و 426 نفر از جاذبه های فرهنگی، هنری و تاریخی آذربایجان شرقی در مدت یاد شده، افزود: در این مدت 241 هزار و 831 نفر هم از جاذبه های دست ساز دیدن کردند.

آذربایجان شرقی با 125 هتل، هتل آپارتمان و مهمان پذیر حدود هشت هزار تخت ظرفیت اقامتی دارد.

موزه آذربایجان، روستای کندوان، مقبره الشعرای تبریز، کلیسای سنت استپانوس، رصد خانه مراغه و قلعه باباک از پربازدیدترین جاذبه های گردگشری استان هستند.

آذربایجان شرقی با بیش از 45 هزار کیلومترمربع وسعت و سه میلیون و 800 هزار نفر جمعیت، بزرگ ترین و پرجمعیت ترین استان شمال غربی ایران و دارای یکهزار و 756 اثر ملی ثبت شده است.

آذربایجان شرقی به دلیل آب و هوای مناسب تابستانی همراه با طبیعت زیبای کوهستانی یکی از مناطق مهم گردشگری ایران دراین فصل به شمار می رود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز