برای اولین بار در تبریز؛

شهرتی فر: مدرسه خیریه با مدیریت سازمانهای مردم نهاد تاسیس می شود

۱۳۹۵/۰۵/۱۳ - ۰۲:۵۵:۰۰
کد خبر: ۴۴۰۲۲۰
شهرتی فر: مدرسه خیریه با مدیریت سازمانهای مردم نهاد تاسیس می شود
شهرتی فر گفت: این مدرسه با همت خیرین هم استانی خارج و داخل کشور برای اولین بار در تبریز تاسیس خواهد شد که کلیه دانش آموزان نیازمند از مقطع پیش دبستانی تا مقطع پیش دانشگاهی در این مدرسه آموزش خواهند دید.

مدرسه خیریه با مدیریت سازمانهای مردم نهاد برای اولین بار در تبریز تاسیس می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی به نقل از اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش این استان، فرماندار تبریز در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان از تاسیس مدارس خیریه با مدیریت سازمان های مردم نهاد برای اولین بار در شهر تبریز خبر داد.

رحیم شهرتی فر در جلسه شورای آموزش وپرورش شهرستان تبریز افزود: سیاست دولت واداره کل آموزش و پرورش استان جلوگیری از افزایش بی سوادی با شناسایی دانش آموزانی است که از نعمت تحصیل محروم هستند می باشند و وجود تعداد نسبتاً قابل توجه بی سوادان در تبریز غیرقابل تحمل و در شان این شهرستان نیست.

وی با بیان اینکه جذب سرمایه های بخش خصوصی برای توسعه فضاهای آموزشی جزو سیاست های فعلی و مطلوب دولت است، افزود: معرفی مدارس غیرقابل استفاده به خیرین و بازسازی و احداث مدارس نو در مناطق محروم جزو اهداف آموزشی دولت است.

فرماندار تبریز ادامه داد: برای رونق و توسعه مراکز آموزشی  باید زمین هایی که در نواحی کاربری آموزشی دارند و بلا استفاده می باشند شناسایی و در اختیار خیرین، سازمانهای مردم نهاد و نوسازی مدارس قرار گرفته و  با توجه به اعتبارات اختصاص یافته بدون انتقال مالکیت قرار بگیرند.

شهرتی فر گفت: تصمیم بموقع مدیرکل آموزش و پرورش استان در هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم که سبب بروز برخی نارضایتی ها در سایر استان ها و شهرها گردیده بود موجب شد تا روند ثبت نام دانش آموزان در دبیرستان های دوره دوم  و هنرستان ها با کمترین نارضایتی انجام پذیرد که جا دارد از زحمات پاشایی و همکارانش در این خصوص قدردانی بعمل آید.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان تبریز همچنین در خصوص روستاهای اطراف تبریز که کلاسهای آموزشی در کانکس برگزار می کنند، گفت: از محل کمک های مردمی کلیه مدارس باید به نوسازی و اصلاح سیستم های گرمایش در طول تابستان پرداخت تا در شروع سال تحصیلی جدید مشکلاتشان برطرف شود.

وی از تاسیس اولین مدرسه با مدیریت سازمانهای مردم نهاد با هدف ثبت نام وتحت پوشش قرار دادن دانش آموزان فقیر، بد سرپرست و بی سرپرست خبر داد و گفت: این مدرسه با همت خیرین هم استانی خارج و داخل کشور برای اولین بار در تبریز تاسیس خواهد شد که کلیه دانش آموزان نیازمند از مقطع پیش دبستانی تا مقطع پیش دانشگاهی در این مدرسه آموزش خواهند دید.

حیدر پورسلیمان، دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان تبریز در این جلسه به ارایه گزارشی از روند مسایل آموزشی و پرورشی در شهرستان تبریز پرداخت و گفت: آمار سوادآموزی بر اساس سرشماری سال 90 می باشد و به دلیل مهاجرپذیر بودن شهر تبریز  کمیته های ویژه ای در سطح نواحی شکل گرفته و آهنگ جذب بیسوادان سرعت بالایی به خود گرفته است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک و دبیر شورا افزود: مصوبات جلسات شورای آموزش و پرورش گامی بلند در رفع مسایل و مشکلات آموزشی و پرورشی شهرستان داشته و گاهی این تصمیمات به کل استان و کشور تسری پیدا می کند و برگزاری این جلسه در محل نواحی پنجگانه با هدف بررسی مسایل و مشکلات این ناحیه بسیار اثر گذار است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه پنج تبریز نیز در این جلسه با ارائه گزارش عملکرد یکساله این ناحیه در مقاطع مختلف تحصیلی، گفت: در خصوص رفع مشکلات آموزش وپرورش در شاخص های مختلف در این ناحیه در سال تحصیلی گذشته ساماندهی دبیران بر اساس رشته تحصیلی انجام گرفت و 11هزار 380 نفر دانش آموز دوره اول متوسطه در 35 مدرسه و 382 کلاس درسی با تراکم دانش آموزی 29 نفر در هر کلاس درسی ساماندهی شدند.

علیرضا ستاری افزود: در مقطع ابتدایی در ناحیه با کمبود همکاران آموزشی مواجه هستیم که باید برای شروع سال تحصیلی جدید این مشکل برطرف شود.

وی همچنین از مسئولین استانی و شهری خواستار بازدید از امکانات آموزش وپرورش ناحیه پنج در نواحی محروم و روستاهای اطراف تبریز شد.

لازم به ذکر است در پایان این نشست، فرماندار تبریز با اهدای لوح از زحمات اصغری اردلانی، دبیر سابق شورای آموزش وپرورش شهرستان تبریز تجلیل کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز