مصوبه کمیسیون برنامه ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز آذربایجان شرقی؛

نمایندگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در منطقه آزاد ارس استقرار می یابد

۱۳۹۵/۰۵/۲۳ - ۰۲:۰۷:۴۲
کد خبر: ۴۴۴۶۱۶
نمایندگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در منطقه آزاد ارس استقرار می یابد
مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت: سال گذشته در مجموع 93 میلیون دلار کالا از طریق گمرک منطقه آزاد ارس وارد شده که نمی تواند سهمی در قاچاق کالا به کشور داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه معضل قاچاق تهدید جدی در تولید و اشتغال است، بر ضرورت مقابله با این پدیده تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی به نقل از تارنمای اطلاع رسانی استانداری این استان، سعید شبستری در نشست تخصصی کمیسیون برنامه ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان آذربایجان شرقی در منطقه آزاد ارس، اظهار کرد: با وجود اتخاذ تدابیر لازم برای مبارزه با پدیده قاچاق هنوز با وضعیت ایده آل و مطلوب فاصله داریم و این امر پیشرفت و توسعه را تحت الشعاع قرار داده است.

وی بر ضرورت همکاری بین بخشی و تعامل تمامی دستگاهها و سازمان ها در مبارزه با قاچاق کالا تاکید کرد و افزود: خوشبختانه عزم جدی در این راستا در مسوولان استانی وجود دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار، افزایش نظارت ها، کنترل مبادی ورودی و مجهز شدن به امکانات و تجهیزات پیشرفته در کنار بهره گیری از نیروی انسانی کافی و مجرب را در مهار قاچاق کالا موثر دانست.

شبستری با اشاره به سیاست های دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی و تکیه بر تولید داخلی مورد تاکید مقام معظم رهبری و شخص رئیس جمهور، تصریح کرد: مبارزه قاطع با قاچاق کالا به منظور حمایت از تولید داخلی، رفع وابستگی ها و رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

وی به اقدامات موثر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در آسیب شناسی و پیشگیری از قاچاق کالا اشاره و خاطرنشان کرد: در این راستا اقدامات خوبی به خصوص در منطقه آزاد ارس که به نوعی در قاچاق کالا سهیم است، انجام شده لیکن کافی نبوده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار، نبود آزمایشگاه فرآورده های نفتی در اداره استاندارد و طولانی بودن مهلت رسیدگی به پرونده های قاچاق سوخت را مانعی بزرگ در اجرای سیاست و برنامه های مبارزه با قاچاق کالا بیان کرد.

شبستری همچنین بر ضرورت رفع مشکلات صادرکنندگان و فعالان اقتصادی با روان سازی امورات را گامی مهم در رونق اقتصادی استان و منطقه آزاد ارس دانست.

در این نشست مدیرعامل منطقه آزاد ارس با ارایه گزارشی از آخرین وضعیت نظارت و کنترل بر ورود و خروج کالا، اظهار کرد: با اقدامات پیشگیرانه در کنترل قاچاق گام های موثری برداشته شده و به حد مطلوب رسیده است.

وی با اشاره به سهم ناچیز واردات کالا از منطقه آزاد ارس، خاطرنشان کرد: سال گذشته در مجموع 93 میلیون دلار کالا از طریق گمرک منطقه آزاد ارس وارد شده که نمی تواند سهمی در قاچاق کالا به کشور داشته باشد.

وی با ابراز گلایه از نگاه برخی مسوولان به این منطقه به عنوان منشا قاچاق کالا، با رد این نگرش ها این گونه اظهارات را مانع بزرگی در پیشرفت و رونق اقتصادی بیان کرد.

لازم به ذکر است ایجاد آزمایشگاه فرآورده های نفتی با مشارکت منطقه آزاد ارس ظرف یک ماه آینده، تعیین تکلیف کالاهای مکشوفه بلاتکلیف در انبارهای استان، استقرار نمایندگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در منطقه آزاد ارس و تجهیز منطقه آزاد ارس به سامانه یکپارچه گمرکی از مصوبات این نشست بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز