موفقیت شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در آزمونهای مهارت تخصصی (PT)

۱۳۹۵/۰۵/۲۵ - ۰۲:۳۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۵۷۸۸
مدیر آزمایشگاه شرکت آب و فاضلاب استان گفت: عملکرد موفق یک آزمایشگاه در آزمون مهارت تخصصی (PT) می تواند اطمینان نهادهای تایید صلاحیت کننده را نسبت به عملکرد و نتایج آزمایشگاه افزایش دهد.

یکی از مهمترین ابزارها جهت حصول اطمینان از اندازه گیری ها و کیفیت خدمات آزمایشگاه ها، ارزیابی عملکرد فنی آنها است که مناسب ترین شکل این ارزیابی، شرکت در آزمونهای مهارت مستقل و تخصصی (Proficiency Test : PT) است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، آزمایشگاه و واحد کنترل کیفی شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی توانست در آزمونهای مهارت تخصصی (PT)  شرکت کرده و موفق به اخذ کواهینامه از شرکت پیشگامان کیفیت پاسارگاد ( PQP ) شود.

آزمون مهارت تخصصی، روشی است که در آن نتایج آزمایشگاه در مقایسه با سایر آزمایشگاههای مشابه، به وسیله مرجع بیطرف (PT provider) ارزیابی می شود. این مرجع مستقل براساس الزامات استاندارد INSO-ISO-IEC 17043 به مقایسه منظم نتایج یک آزمایشگاه با مقادیر واقعی اقلام تحت آزمون (PT Item) می پردازد.

فخری، مدیر واحد کنترل کیفی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با بیان این مطلب به مزایا و اهداف اصلی شرکت در آزمون مهارت اشاره کرد و اظهار داشت: تایید شایستگی آزمایشگاه، ارزیابی عملکرد آزمایشگاه با روشهای کمی و معتبر آماری و مقایسه با آزمایشگاههای مشابه، شناسایی مشکلات آزمون یا اندازه گیری، مقایسه روش ها و دستورالعمل های مختلف یک آزمون یا کالیبراسیون، مقایسه توانایی های آزمون کنندگان، تعیین دقت و درستی روش آزمون یا کالیبراسیون و عدم قطعیت آن، بهبود عملکرد آزمایشگاه ها و تولید مواد مرجع (CRM) از مزایا و اهداف شرکت در آزمونهای مهارت می باشد.

افزایش سطح آگاهی و شناسایی نیازهای آموزش کارکنان، افزایش اعتماد درکارکنان، مدیریت و مشتریان خدمات آزمایشگاه و افزایش اعتماد و رضایت نهادهای تایید صلاحیت و مراجع قانونی از دیگر مزایای شرکت در آزمون و اخذ گواهینامه مهارت تخصصی (PT) است.

مدیر آزمایشگاه شرکت آب و فاضلاب استان اضافه کرد: عملکرد موفق یک آزمایشگاه در آزمون مهارت تخصصی (PT) می تواند اطمینان نهادهای تایید صلاحیت کننده را نسبت به عملکرد و نتایج آزمایشگاه افزایش دهد. از سوی دیگر، می توان به تفکر مدیریت آن اشاره کرد، چنانچه مدیریت ارشد سازمان، به آزمون مهارت تخصصی به عنوان یک ابزار حیاتی برای حفظ و نگهداری سطح اطمینان وارزیابی عملکرد آزمایشگاه نگاه کند،  PT برای آن آزمایشگاه بیشترین ارزش افزوده را خواهد داشت چرا که مدیریت ارشد به این یقین رسیده است که نیاز به روش معتبری برای ارزیابی وضعیت آزمایشگاه خود دارد.

وی افزود: در این راستا دفتر کنترل کیفیت شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی بصورت مستمر در دوره های آزمون مهارت شرکت داشته و برای نیل به اهداف سازمانی خود و افزایش رضایت مندی مشتریان در این گونه دوره ها مشارکت فعالی داشته است، لذا براساس نتایج آخرین دوره آزمون مهارت تخصصی برگزار شده، شرکت آب و فاضلاب استان موفق به دریافت گواهینامه آزمون مهارت تخصصی در زمینه پارامترهای فیزیکوشیمیایی، میکروبیولوژیکی، سیلیکا و کدورت و همچنین مواد مغذی (Nutrients) در سطح عالی (Excellent) از شرکت پیشگامان کیفیت پاسارگاد (PQP) شده است.

وی در پایان افزود: موفقیت در این امر علاوه بر مزایای اشاره شده، باعث دلگرمی و انگیزه مضاعف در کارکنان دفتر کنترل کیفیت آب و فاضلاب استان گردیده و اثربخشی عملکرد آزمایشگاه در اندازه گیری های مرتبط ارتقاء می یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز