معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی:

ترویج کتاب‌خوانی از کارهای موثر در برابر تهاجم فرهنگی است

۱۳۹۵/۰۷/۲۸ - ۰۶:۲۴:۰۹
کد خبر: ۴۷۰۴۹۶
ترویج کتاب‌خوانی از کارهای موثر در برابر تهاجم فرهنگی است
شبستری گفت: سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه های علمیه و بنیادها و سازمان های مربوطه فرهنگی در کنار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی در امر فرهنگی کشور هستند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: با وجود گسترش فضاهای مجازی، کتاب همچنان از جایگاه ویژه و ارزشمندی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، سعید شبستری در مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز با بیان این که نمایشگاه کتاب یک رویداد فرهنگی بزرگ است، اظهار کرد: موضوع کتاب و کتاب خوانی یکی از دغدفه های مهم رهبر معظم انقلاب و مسوولان کشوری است که امیدواریم برگزاری نمایشگاه کتاب بتواند در فرهنگ سازی این عرصه موفق عمل کند.

وی با بیان این که متولی فرهنگ در کشور تنها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه های علمیه و بنیادها و سازمان های مربوطه فرهنگی در کنار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی در امر فرهنگی کشور هستند و باید در عرصه فرهنگ سازی حضور داشته باشند.

شبستری خاطرنشان کرد: دشمن بعد از شکست در جنگ سخت و نظامی به نبرد نرم و تهاجم فرهنگی علیه انقلاب اسلامی و ارزش های دینی روی آورد و با تهاجم فرهنگی مسایل دیگری چون اقتصاد را نیز تحت تاثیر قرار داد اما امیدواریم که در عرصه فرهنگی موفق تر عمل کنیم و از دغدغه های رهبری در این خصوص بکاهیم.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد مصونیت در برابر تهاجمات فرهنگی، خاطرنشان کرد: یکی از کارهای فرهنگی مهم و موثر برپایی نمایشگاه کتاب و ارایه کتب مفید و غنی می باشد و در این میان برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت نیز در عرصه فرهنگی بسیار مفید و ارزشمند است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که نمایشگاه کتاب مکانی برای یافتن کتب مهم و مورد نیاز مخاطبان است، افزود: ناشران عرصه کتاب در این نمایشگاه فرصت عرضه کتاب و ارتباط با مخاطبان را برای آشنایی با ذائقه مخاطبان به دست می آورند.

شبستری با بیان این که کسانی که در عرصه فرهنگی تلاش می کنند باید در عرصه فرهنگ سازی کتاب و کتابخوانی فعال تر عمل کنند، ادامه داد: با وجود گسترش فضای مجازی و دستگاه های ارتباط جمعی هیچگاه جایگاه کتاب دچار خدشه نخواهد شد چراکه کتاب همواره از یک جایگاه ویژه و ارزشمندی برخوردار است.

وی همچنین نمایشگاه کتاب را فرصتی برای بازدید خانوادگی از نمایشگاه کتاب در فضایی گرم برای فرهنگ سازی کتاب خوانی در بین خانواده ها عنوان کرد.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز بیست و ششم مهر تا یک آبان ماه جاری از ساعت 10 صبح الی 20 در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برپاست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز