معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان ‌شرقی:

پساب برخی از کارخانه های ارمنستان وارد رود ارس می شود

۱۳۹۵/۰۸/۰۵ - ۱۱:۳۹:۵۲
کد خبر: ۴۷۴۳۵۴
پساب برخی از کارخانه های ارمنستان وارد رود ارس می شود
شبستری گفت: از ماهی‌های ارس نیز اقدام به نمونه گیری شده و هیچ گونه فلز سنگین در آن ها مشاهده نشده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان ‌شرقی با بیان اینکه طبق شواهد در دسترس و نمونه گیری‌های به عمل آمده، آب رودخانه ارس آلوده نیست، گفت:هیچ گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، سعید شبستری در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان، با اشاره به اخبار ضد و نقیض در خصوص آلودگی آب رودخانه ارس در سه سال گذشته، افزود: پساب برخی از کارخانه های ارمنستان وارد رود ارس می شود اما آزمایش هایی که بروی نمونه ها توسط شرکت آب منطقه ای استان صورت گرفت آلوده بودن آب این رودخانه را تایید نمی کند.

وی اظهار کرد: پساب های ورودی به ارس در دراز مدت ممکن است باعث ته نشین شدن برخی رسوبات در کف رودخانه و ایجاد مشکلات زیست محیطی شود که باید اقدامات و هماهنگی های لازم در راستای رفع کامل این موضوع اتخاذ شود.

شبستری همچنین عنوان کرد: از ماهی‌های ارس نیز اقدام به نمونه گیری شده و هیچ گونه فلز سنگین در آن ها مشاهده نشده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌ شرقی با بیان این که سلامت مردم، یکی از مهم ترین اولویت‌های ماست، اظهار کرد: کارهای تکمیلی در جهت پایش رودخانه و مانتیورینگ آب رودخانه ارس در حال انجام است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم در این نشست از تدوین سند جامع سلامت استان خبر داد و با اشاره به سالم بودن اکثر مواد غذایی و مورد استفاده مردم استان علی رغم برخی مشکلات در حوزه های مختلف ابراز کرد: وقتی محصول نهایی، آلوده نیست، پس یعنی تمامی مراحل کاشت و داشت و برداشت به درستی انجام شده است.

محمدحسین صومی ادامه داد: تدوین برنامه جامع سلامت استان در روزهای اخیر به پایان رسید. این سند، سندی راهبردی است که سلامتی جسمی، روانی، اجتماعی ، محیطی و ... جامعه در آن لحاظ شده است.

وی ادامه داد: این سند از امسال به مدت 5 سال تا سال 1400 با محوریت کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان و با مشارکت دستگاه های مختلف و مردم اجرا می شود

 

نظر شما