مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی خبر داد؛

پرداخت تسهیلات بانکی با سود ۸ درصد برای طرح‌های روستایی

۱۳۹۵/۰۸/۱۰ - ۰۲:۴۳:۵۵
کد خبر: ۴۷۶۲۲۸
پرداخت تسهیلات بانکی با سود ۸ درصد برای طرح‌های روستایی
کرمی گفت: از سال 1389 تا کنون نزدیک به 50 میلیارد ریال اعتبار به دهیاری های استان تخصیص یافته که نزدیک به 40 میلیارد ریال آن در دولت یازدهم اتفاق افتاده است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی از پرداخت تسهیلات بانکی با سود 8 درصد برای طرح های روستایی خبر داد و گفت: سقف این تسهیلات  برای هر طرح 20 میلیارد ریال است و فقط به طرح های دارای توجیه اقتصادی توسط پست بانک و بانک سینا پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، تقی کرمی در جلسه ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی شهرستان خداآفرین، با اشاره به ظرفیت های خدادادی این شهرستان، اراضی 24 هزار هکتاری پایاب سد خداآفرین را یک ظرفیت بی نظیر در استان دانست و افزود: با وجود این ظرفیت ها، در صورت مشارکت مردم و همت مسئولان، این شهرستان در آینده نزدیک به یکی از توسعه یافته ترین شهرستان های استان تبدیل می شود.

وی با بیان این که راه توسعه کشور از روستاها می گذرد، خاطرنشان کرد: از سال 1389 تا کنون نزدیک به 50 میلیارد ریال اعتبار به دهیاری های استان تخصیص یافته که نزدیک به 40 میلیارد ریال آن در دولت یازدهم اتفاق افتاده است.

کرمی همچنین گفت: افزایش اعتبارات دهیاری ها در دستور کار دولت قرار گرفته و در صورت تصویب، منابع دهیاری ها به دو برابر افزایش خواهد یافت.

فرماندار خداآفرین هم در این جلسه از پایین بودن درصد برخورداری روستاهای خداآفرین از خدمات عمومی و زیرساخت ها انتقاد کرد و افزود: بیش از 95 درصد جمعیت خداآفرین روستانشین هستند که میزان برخورداری روستاهای این شهرستان از لحاظ مطالعه، اجرا و بازنگری طرح های هادی، احداث و آسفالت راه روستایی، گازرسانی و پوشش تلفن همراه و اینترنت در پایین ترین سطح در بین شهرستان های استان قرار دارد.

امینیان افزود: از 554 کیلومتر راه روستایی، تنها 132 کیلومتر  معادل 24 درصد آن آسفالت شده و فقط 21 درصد روستاها در این شهرستان از نعمت گاز برخوردارند، در حالی که میانگین میزان برخورداری استان از گاز طبیعی 90 درصد است.

 

نظر شما