معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی:

طرح کنترل بیماری ایدز با جدیت در استان دنبال می‌شود.

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۱۰:۵۴:۴۵
کد خبر: ۴۷۹۰۷۸
طرح کنترل بیماری ایدز با جدیت در استان دنبال می‌شود.
شبستری گفت: آموزش بهترین راه کنترل بیماری ایدز است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با ابراز نگرانی نسبت به افزایش آمار مبتلایان به بیماری ایدز از طریق روابط پرخطر جنسی، آموزش را موثرترین راهکار کنترل این بیماری عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، سعید شبستری در آیین اختتامیه کارگاه آموزشی عملیاتی نمودن چهارمین برنامه استراتژیک کنترل اچ‌آی‌وی، اجرای طرح تحول نظام سلامت را یکی از بهترین اقدامات و فعالیت های انجام شده پس از استقرار دولت تدبیر و امید عنوان کرد و افزود: طرح کنترل بیماری ایدز از جمله فعالیت هایی است که با جدیت در استان دنبال می‌شود.

 وی در واکنش به آمار مبتلایان به بیماری ایدز در جامعه اظهار کرد: آمار ارایه شده در این نشست، بسیار خوشبینانه بود و به جرات می توان گفت که عمق فاجعه بیشتر از این آمار است.

وی با بیان اینکه  ابتلا به ایدز از طریق روابط جنسی پرخطر با شیب تند رو به افزایش است گفت: این واقعیت یک زنگ خطر و تلنگر است و ما وظیفه داریم از همه تریبون ها برای اطلاع رسانی در جامعه استفاده کرده و مردم را از آمار و عواقی این بیماری آگاه سازیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی  استانداری آذربایجان شرقی افزود: یکی از راهکارهای موثر در راستای کنترل این بیماری آموزش علی الخصوص آموزش از نوع همسان به همسان است که استان آذربایجان شرقی در بخش دانش آموزی در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است

شبستری از متخصصین حاضر در این جلسه خواست که با اتکا به برنامه ریزی صحیح و از طریق ارتباطات بین بخشی موثر در راستای کنترل اچ آی وی گام های اساسی بردارند

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز